Článek
Menu jsme si fotili, abychom doma doporučili kamarádům
Nevybrali jsme si žádný luxusní podnik, ale příjemnou italskou restauraci, která se prezentovala domácí kuchyní a poctivými porcemi. Při objednávání jsme si dokonce vyfotili jídelní lístek, protože nám přišel dobře sestavený a chtěli jsme ho ukázat přátelům. Manžel si dal tagliatelle s hovězím, já si objednala penne s rajčatovou omáčkou a mozzarellou.
Když nám přinesli účet, zůstali jsme zírat
Přišlo nám zvláštní, že konečná cena je o tolik vyšší, než jsme čekali. Zkontrolovali jsme účtenku a u obou jídel byla uvedena jiná cena, než jaká byla napsaná v jídelním lístku. Rozdíl nebyl v korunách, ale téměř na dvojnásobku. Mysleli jsme, že jde o chybu.
Manžel se šel zeptat, co to má znamenat
Šel se s účtenkou v ruce zeptat, jestli se spletli, protože ceny prostě neseděly. Mladá servírka mu řekla, že odpoledne měnili lístek, ale že nám omylem dali ten starý. Jenže nikdo nás na nic neupozornil, ceny byly vyšší, a ještě s výrazem, jako bychom snad byli na obtíž.
Scéna byla oprávněná, ale nepříjemná
Manžel se opravdu naštval. Nešlo mu o ty peníze, ale o princip. Nikdo nás neinformoval, že ceny neodpovídají a že si máme ověřit nové. A když se dožadoval vysvětlení, barmanka přes bar začala komentovat, že „někdo dělá dusno kvůli pár korunám“. To už na něj bylo moc. Řekl jim, že s tímhle přístupem dlouho podnik fungovat nebude, zaplatil celou částku a odešli jsme.
Doma jsme se na to nemohli přestat dívat
Díky tomu, že jsme si původní lístek vyfotili, jsme si doma ověřili, že opravdu nebyl přehled nahrazen jiným, ale že měli staré menu celý večer. Co nás mrzelo nejvíc, nebyla ta změna cen, ale způsob, jak se k celé situaci postavili. Dát zákazníkovi jiný lístek a pak se mu vysmívat, když si toho všimne, to je opravdu přes čáru.
Už se tam nikdy nevrátíme
Zážitek, který měl být příjemný, skončil hádkou a pocitem ponížení. Nečekám, že všechno bude vždy dokonalé, ale základní slušnost by měla být samozřejmost. Restaurace to nepochopila, a proto nás tam už neuvidí.