Hlavní obsah
Názory a úvahy

Média z Turka neudělala fašistu. Turek je fašista od začátku

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Tomáš Němec - autorská fotografie

Jak titulek změní zájem o obsah.

Článek

Já si rozhodně nemyslím, že je Filip Turek fašista. Za titulek článku jsem si však vybral výkřik, který mi jeden fejsbůkový přítel napsal pod tento můj fejsbůkový status:

Média hlavního proudu udělala z Filipa Turka fašistu a rusofila. Lidé, kteří ještě týden před volbami do Evropského parlamentu nevěděli, kdo je Filip Turek, to převzali jako správný NARATIV. Já jsem jeho vystoupení a názory sledoval dva roky a dospěl jsem k názoru, že by Turek měl dostat příležitost, aby ukázal, co v politice zvládne. Proto jsem ho volil. Zrovna tak jsem před časem dospěl k názoru, že je třeba podpořit Marka Hilšera jako nováčka v politice. Dvakrát jsem ho volil v prezidentské volbě a jednou ve volbě do Senátu. Po šesti letech jeho práce v Senátu jsem dospěl k názoru, že je v politice málo průrazný. To ale neznamená, že bych litoval, že jsem ho volil. Myslím, že v politice se mají objevovat noví lidé. Hlavně v době, kdy je nedokážou vygenerovat starší politické strany. Tady je odkaz na článek, kde popisuji, proč jsem volil Filipa Turka. https://medium.seznam.cz/clanek/tomas-nemec-volil-jsem-turka-73097    Do komentáře k odkazovanému článku na Médiu mi jeden čtenář napsal:

***

Nebudu s Vámi souhlasit v politických názorech, ale líbí se mi jedna věc a to zásadně. Jako každý máte právo volit koho chcete a víte, proč to děláte. Něco si o daném člověku (straně) zjistíte, zjistíte si, co a jak propagují a podle toho se rozhodnete. Škoda, že to (bez rozdílu o jakou stranu či politika se jedná) nedělají všichni nebo alespoň většina voličů. Mohli by se pak fundovaně rozhodnout a svěřit svůj hlas tomu, o kom jsou přesvědčeni, že bude prosazovat jejich skutečný názor a zájem. Že ten názor a zájem může být u každého různý je asi jasné. Ale měl bych vědět co a proč.

*** To se mi líbí. Nesouhlasí se mnou politicky, ale nenapsal odsuzující kategorický výkřik. Toho pána neznám. Zatímco fejsbůkového přítele, jehož výkřik jsem použil jako titulek článku, znám osobně víc než dvacet let. Nemohu říct, že jsme osobní přátelé, ale jsme dlouholetí známí. Je to vysokoškolsky vzdělaný člověk, povoláním knihovník. Tak jako já by v dnešní rozdělené společnosti patřil mezi pravdoláskaře a havlisty. K onomu výroku Václava Havla „Pravda a láska musí zvítězit nad lží a nenávistí“ patří ještě jeden: „Nejsme jako oni“. Poslední dva roky mám však dojem, že ti, kteří se ohánějí citáty Václava Havla, jsou horší než jeho kritici. Zaštiťují se jedinou správnou pravdou a názory, které neuznávají oni sami, naprosto zesměšňují a jejich nositele označují za proruské šváby, dezoláty a chcimíry. Bohužel je v tom podporují někteří politici současné vlády, kteří označují strany, které jsou v parlamentu v opozici za nedemokratické a mnohé menší strany, které se do Parlamentu ZATÍM nedostaly za extrémistické - ať už levicové nebo pravicové.

Filip Turek je mnohými pravdoláskaři nálepkován jako nacista. Podívejme se tedy, kdo je/byl nacista.

Nacismus byl založen na konceptech rasové nadřazenosti a nacionalismu. Hitler propagoval myšlenku, že árijská rasa je nadřazená a že Židé, Romové a další etnické a národnostní skupiny jsou nižší a nepřátelské. Cílem nacistické strany bylo dosáhnout rasové čistoty a etnické homogenity prostřednictvím represivních opatření a násilí.

Neonacistické hnutí, které existuje i dnes, sdílí některé základní prvky s nacismem. Tyto skupiny se také zaměřují na rasovou čistotu a nacionalismus, a často šíří nenávist a využívají násilí proti menšinám. Hledají obnovení ideologie nacistického režimu a prosazují myšlenky, které byly ve své době zodpovědné za obrovské utrpení a zločiny proti lidskosti.

odkaz https://www.mivemi.cz/tipy-a-triky-jak-na-sebevzdelavani/kdo-je-nacista-a-neonacista-historie-a-vysvetleni/

Filip Turek však neprosazuje žádnou rasovou či etnickou nadřazenost a nenávist. Chtěl by však zachovat národnostní rozmanitost a rovnost mezi národy. Chce spolupráci mezi státy a nikoli jejich sloučení do jednoho univerzálního celku. Tomu odpovídá dřívější pojem národovectví, které je dnes poněkud pejorativně nazýváno nacionalismem.

***

Nacionalismus, národovectví (z lat. natio, národ), jsou myšlenkové tendence, ideologie a politika zdůrazňující význam národa, tedy sounáležitost skupiny lidí, kteří obvykle (dle různé definice národa) sdílejí společný původ, historii, jazyk, kulturu a území.

odkaz https://cs.wikipedia.org/wiki/Nacionalismus

*** Na tom já opravdu nevidím nic špatného. Naopak. Různost tradic a kultur může lidi jen obohacovat. Bohužel například Vít Rakušan zneužil svého postavení ministra vnitra a řekl o Turkovi, že je to nebezpečný člověk.

Filip Turek mu v médiích, většinou internetových, tyto invektivy vrátil.

Jak jsem už napsal v citovaném článku, Turek teprve bude muset dokázat, jak bude umět v Evropském parlamentu pomoci prosadit cíle, se kterými tam šel. Vít Rakušan zatím svými často teatrálními výstupy v médiích a na internetu spíše dokazuje, že na svěřenou funkci ministra vnitra příliš nestačí. Ale to je věc názoru. Filip Turek se snaží přenášet své poznatky z fungování Evropského parlamentu ke svým voličům. Dvě veřejnoprávní média, která si všichni platíme, to neumožňují. Možnosti internetu jsou však dnes rozvinuté natolik, že si zájemce může najít jeho pořady kromě jednorázových podcastů také na internetových televizích V.O.X. TV a Xaver Live.

Mnoho pravdoláskařů má však svůj názor na Filipa Turka pevný, ač o něm slyšeli nebo četli jen v jednotlivých větách vytržených ze souvislostí, a to většinou v médiích, která jsou nakloněna současné vládě.

Včera jsem si poslechl hodinu a půl dlouhý rozhovor Filipa Turka s Gabrielou Sedláčkovou na V.O.X. TV. Rozhovor se týkal podrobného popisu frakcí v Evropském parlamentu a fungování Evropského Parlamentu, jak je Turek poznal během prvního měsíce od svého zvolení. YouTubové video jsem si nasdílel na svůj fejsbůkový profil, abych ho pak lépe našel. Pod videem je titulek rozhovoru: Evropské frakce od A do Z: Kdo vládne Evropě? Na úvodní fotce videa je portrét Filipa Turka a nápis: EVROPU ŘÍDÍ VON DER LAYEN a 32000 ÚŘEDNÍKŮ.

Jeden můj fejsbůkový přítel, který pro mě není jen anonymní ikonkou na fejsbůku, ale několikrát jsem se s ním setkal i osobně, pod můj odkaz na rozhovor napsal: Snad by nás nechtělo řídit tohle ucho. Obsah rozhovoru ho samozřejmě nezajímal, protože odkaz takto okomentoval hned jak jsem ho sdílel čili si ho ani nemohl poslechnout. Vyjádřil tím nejenom neměnný názor na Filipa Turka, ale také mě dal najevo své pohrdání. Titulky často nesouzní s obsahem a jejich zkratkovitost buď přitahuje nebo odpuzuje.

Zdroje: 1. Volil jsem Turka

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz