Hlavní obsah
Názory a úvahy

Mí osvícení přátelé z řad dezinfo scény

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Image by Freepik

Jak se rodí konspirační teoretici a otroci dezinformací a jaké to je být součástí této metamorfózy? Zábavné ze začátku, smutné v retrospektivě.

Článek

Jako každý správný Čech, i já jsem milovníkem hospodských debat. Obdoby antického senátu, kde se rozebírají palčivé společenské otázky. Jen postupem času datle a sklenku vína nahradila miska arašídů s orosenou dvanáctkou.

Poslední roky jsem si ale začal všímat, že kvalita těchto debat začala upadat. Zejména kvůli absenci originality názorů a čím dál častějším generickým postojům, které jako by byly slovo od slova identické bez ohledu na čas nebo osazenstvo senátu.

Ze začátku jsem tomu nevěnoval moc pozornosti, protože ruku na srdce, některé předešlé názory také takříkajíc zlidověly – Sudí nás zařízl! Dnešní mladí nechodí do hospody. Politici nemají páru jak se žije normálním lidem…

Covid jako startovní čára

Zpozorněl jsem až při Covidu. Ne že by samotná debata na toto téma byla nějak vzácná, spíše naopak. Zarazil mě až názor „Všimli jste si, jak chřipka přestala existovat? Nechci nikoho navádět, jak to interpretovat, ale…“, který se často opakoval s doslovnou přesností.

Problém byl ve slově interpretovat. Abyste byli v obraze – toto slovo nikdy dříve nezaznělo v našem debatním kroužku. Byl to stejný šok, jako kdyby někdo řekl postavení mimo hru místo ofsajd nebo láhev místo flaška.

Když mi za pár dní dorazil do mailu řetězák se stejnou větou a odkazem na článek na platformu cz24, bylo jasné odkud vítr vane.

Pročetl jsem si několik článků na uvedeném portále a neustále hledal zmínku o tom, že se jedná o parodii či satiru, protože takové snůšce hovadin by přece nikdo s IQ vyšším než mražené makrely nemohl věřit. Bohužel jsem se mýlil.

V té době jsem to ještě bral jako kratochvíli, která přejde, protože přece mí ctění přísedící rychle dojdou k tomu, že věří bludům. Tak jsem jen poslouchal, uchechtával se, usrkával piva a nechával se unášet blouzněním mých přátel a známých, kteří zabředávali čím dál víc do dezinformací a propagandy.

Milan, který čte mezi řádky

Například jako Milan, který žije v přesvědčení, že všechno, co vláda nebo oficiální zdroje řeknou, je lež. Nezáleží na tom, kdo je zrovna ve vládě. Takže jsem během několika měsíců sledoval Milana jak hrozí pěstí a huláká po vzoru Prigožina: „Babiši! Hamáčku!“, aby poté plynule přehodil výhybku a burácel: „Fialo! Rakušane!“

Milan také věděl, že nic není takové jak se na první pohled zdá. Že je třeba číst mezi řádky a člověk hned odhalí spojitosti. Například, že Covid je přeci ten uměle vytvořený vir, který nás má za úkol zotročit pomocí nanobotů ve vakcínách, které bude přes 5G sítě ovládat tajná satanistická sekta světových elit.

Nevím jestli na to přišel podobně jako na tvrzení, že umělá inteligence je satanovo dílo – číslo ďábla 666 = 6 + 6 + 6 = 18 tj. 1 a 8. Při přiřazení těchto čísel k písmenům abecedy – AI.

Anna, sličná revolucionářka

Anna často souhlasila s Milanem, protože elity jsou přeci čiré zlo. Jako zasloužilá třicátnice si dobře pamatovala, že za komunismu se nám žilo královsky, lidem nic nechybělo a všichni si byli rovni. Hotový ráj na zemi. Já jsem bohužel o pár let starší než Anna, takže já si logicky tu dobu tak dobře jako ona pamatovat nemůžu.

Nikdy jsme se podle ní neměli tak špatně jako za Babiše, který nás zradil v Bruselu. Rok a půl poté jsme se nikdy neměli tak špatně jako za Fialy, který nás zradil v Bruselu.

To, co náš národ potřebuje nyní, jsou předčasné volby, aby se dostal k moci silný vůdce podobný Orbánovi nebo Putinovi. Třeba Babiš, který by nás nikdy v Bruselu nezradil…

Ondra, vlastenec a odpůrce totality

Ondra, nejstarší z nás, také sdílel postoj, že jsme byli zrazeni Západem. Zlou globalizací, která ohrožuje naše děti – myšleno asi obrazně, protože starý mládenec Ondra se nikdy nepochlubil, že by zplodil potomka – tím, že nám sem vozí utečence z muslimských zemí, kteří nám budou řezat hlavy a stavět mešity.

Před volbami jsem se od něj dozvěděl, že žijeme v totalitě, protože zaprodanci Babiš s Hamáčkem vyhostili ruské diplomaty po vymyšlené a zinscenované kauze Vrbětice.

Také on poukazoval na to, že jediné, co nás může spasit je silný vůdce. Vlastenec a nacionalista, který by měl naši republiku vždy na prvním místě a bránil tradiční hodnoty před migranty a nepřizpůsobivými občany jiné barvy pleti.

Jarek, slovanský patriot

Hostinský Jarek zprvu jen poslouchal, ale časem se také pasoval do role debatujícího. I on chápal Ondrovu narážku, že tradiční hodnoty se musí chránit před zlým Západem.

A kdo jiný by naše tradiční slovanské hodnoty ochránil lépe než další Slovan? Západ nás odehnal od našich bratrů z Ruska, a snaží se pošpinit naši společnou přátelskou historii. My jako Slované patříme k sobě, ne na západ k Anglosasům.

A přišla válka

Před válkou, když už jsem se začínal ozývat, se mi Jarek vysmíval s tím, že by Rusko přece nikdy nezaútočilo na Ukrajinu, protože Ukrajinci jsou jejich slovanští bratři. Všechno jsou to jen další lži, kterými chce Západ způsobit rozkol mezi Slovany.

Po invazi mi zase Anna trpělivě vysvětlovala, že Rusko muselo zakročit a osvobodit Ukrajinu od nacistů a fašistů, kteří zabíjeli civilisty na „Bombase“ či hajlovali na Majdanu.

Ondra upřesnil, že ti nacisti jsou financování NATO a Milan doplnil, že za nitky tahají mocní, kteří chtějí vyprovokovat nukleární válku a zahájit Great Reset.

Konec všech nadějí

Pokud jsem měl ještě nějakou naději, že se mí přátelé nestanou tzv. plnohodnotnými dezoláty, vše vzalo za své v letošním roce.

Milan dokázal spojit Covid s válkou, elitami a vyhlazením lidstva pomocí tajných biolaboratoří na Ukrajině financovaných Billem Gatesem, které vyrábí geneticky modifikované komáry ovládané 5G sítěmi, kteří způsobí vyhlazení lidstva upraveným virem Covid, který přežije jen zlatá miliarda.

Anna ohrnovala nos nad naší pomocí válečným uprchlíkům s tím, že naši lidé umírají hlady a mrznou, protože jim Fiala zastavil plyn, zatímco Ukrajinci si sem jezdí na výlet pro dávky i když na území Ukrajiny je bezpečno a Rusko neútočí na civilní cíle.

Vlastenec Ondra uznale pokyvoval nad protesty Romů proti Ukrajincům, všechny řeči o nepřizpůsobivých občanech jiné barvy pleti byly dočasně odloženy (na celé dva týdny).

A Jarek vymazal Ukrajinu ze svého seznamu slovanských bratří stejně rychle jako Putin ze svého seznamu existujících národů.

Osvícení a ovce

V ten moment, když už jsem měl toho dost a začal projevovat svůj postoj hlasitěji, byl jsem odměněn nesouhlasnými pohledy, že věřím médiím, o kterých se ví, že jim věří jen ovce a že oni, probuzeníosvícení, mi mohou pomoct pochopit a nalézt pravdu v alternativních a skutečně nezávislých médiích.

Když mi pak do mailu dorazila zpráva od Milana s odkazem na článek, který mi otevře oči, zůstal jsem zaražený. Byl to ten stejný web, u kterého jsem se před lety smál, že by těm bludům věřil jen hlupák.

Měl jsem se ozvat hned na začátku? Poukázat na naprostou směšnost těch tvrzení? A změnilo by to něco? Kdo ví.

Každopádně vláda se možná taky bude zanedlouho zamýšlet nad stejnými otázkami jako já. Prohráli jsme informační válku proti ruské protizápadní propagandě a nechali naše občany na holičkách v područí bludů?

PS - Všechna jména postav jsou fiktivní. Jakákoli podobnost se skutečnými osobami, žijícími nebo mrtvými, není náhodná.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz