Článek
Podle webu městské části Praha 5 přibude nejen nová lávka, ale dojde k celkové modernizaci prostoru. Má ho nahradit nová lávka o 160 metrů jižněji, přičemž se uvažuje o jejím otevření mezi léty 2026 - 2028. Rozmezí několika je dost dlouhá doba na to, aby došlo k posunutí termínu, což je v případě českých stavebních projektů smutná realita.
Rozsáhlé lukrativní pozemky bývalého nákladového nádraží získala developerská společnost Sekyra Group. Spekuluje se o klientelistickém prodeji hluboko pod tržní cenou. Vyrůst tady nemá bydlení pro Pražany, ale bankovní centrum a hotel.
Lávka, téměř stoletá, se stala nejen plně funkčním pěším spojením z Radlic do Smíchova, ale i svým způsobem zajímavou technickou památkou. Teď půjde k zemi. „S ohledem na cestující dojíždějící z regionu, kteří dosud po vystoupení z vlaku či příměstského autobusu docházeli do okolí zastávek Křížová či Správa sociálního zabezpečení pěšky po lávce, tudíž jim postačovala úhrada jízdného PID do dojezdového pásma 0, budou pro majitele předplatních kuponů na lince 232 zastávky Smíchovské nádraží až Křížová společně zařazeny do pásem P i 0,“ uvedl mluvčí ROPID (Pražská integrovaná doprava) Filip Drápal.
Náhrada pro pěší nebude zavedena, místo toho vznikne nová autobusová linka, která bude prostor objíždět dlouhým obloukem.
Náhrada lávky, která má v budoucnu vzniknout, slibuje bezbariérový přístup a moderní řešení.