Hlavní obsah

Zkažené maso a tvrdé podmínky zaměstnanců v KFC po celé republice

Foto: Toplenka Ilustrační obrázek AI DALL.E

KFC a „prokleté kuře“

Článek

Co se děje v českých pobočkách KFC

KFC patří mezi nejznámější řetězce rychlého občerstvení. Pod lesklou značkou se ale v českých pobočkách skrývají poměry, které mají k bezpečnosti i férovosti daleko.

Zkažené maso není výjimka

Inspekce v Liberci odhalila téměř devět kilogramů marinovaného masa po datu použitelnosti, připraveného k výrobě jídel. Podobné zkušenosti hlásí i zákazníci a bývalí zaměstnanci z jiných měst – například v Hradci Králové i Olomouci měli dle zákazníků i pracovníků často pracovat s masem, které už zapáchalo a mělo být dávno vyřazeno.

Bývalí pracovníci popisují, že problém není ojedinělý: přelepování štítků s datem spotřeby a využívání prošlých surovin prý bylo „běžnou praxí“ v řadě poboček.

Zdravotní obtíže zákazníků

Na sociálních sítích se objevují desítky příběhů lidí, kterým po jídle z KFC nebylo dobře – od nevolností po průjmy. Několik zákazníků tvrdí, že onemocněli právě po návštěvě restaurace. Oficiálně potvrzené počty nakažených zatím chybí, ale signály od veřejnosti ukazují, že problém může být širší.
👉 Reddit: zkušenosti zákazníků

Přelepování štítků a krytí problémů

Podle výpovědí bývalých zaměstnanců docházelo k přelepování štítků s datem spotřeby. Staré maso tak získalo „nový život“ a bylo vydáváno za čerstvé. Podle některých svědků tato praxe nebyla ojedinělá, ale systematická a manažeři o ní věděli.
👉 Deník.cz

Jak se zachází se zaměstnanci

Problémy se netýkají jen potravin, ale také lidí, kteří v KFC pracují.

Poměry uvnitř restaurací KFC budí stejně velké obavy jako kvalita jídla. Zaměstnanci napříč Českou republikou hovoří o:

  • Nátlaku chodit do práce i nemocní – i když manipulují s potravinami.
  • Hovoří se o velkém tlaku na výkon, málo času na přestávky a častém vyčerpání.
  • Atmosféře strachu –Ti, kteří poukazovali na problémy, se podle vlastních slov dostávali do konfliktu s vedením, a mnozí proto raději odešli.

Někteří pracovníci projevili osobní statečnost, když odmítli prodávat podezřelé maso seniorům nebo dětem. I když tím riskovali nepřízeň nadřízených. Jiní z řetězce raději odešli, protože podmínky považovali za neudržitelné.

Reakce společnosti

Provozovatelem všech poboček v ČR je AmRest s.r.o., což znamená, že odpovědnost neleží na jednotlivých franšízantech, ale na vedení firmy. AmRest opakovaně tvrdí, že používá „výhradně čerstvé suroviny“ a odhalené případy označuje za ojedinělé. Inspekce však už zahájila správní řízení.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz