Článek
Seriál Oktopus je o oddělení policie, které řeší odložené případy a snaží se vypátrat vraha tam, kde ostatní vyšetřovatelé selhali. V hlavních rolích se tady objevuje brilantní Miroslav Krobot, který svým hereckým umem a suchým humorem diváka rozesměje i ve vážných situacích. Marika Šoposká ho svou vážnou tváří a takřka žádným smyslem pro humor skvěle doplňuje. Svou roli zde Šoposká hraje opravdu výborně a dokazuje, že patří mezi skvělé mladé herečky současnosti. Tahle dvojice si rozhodně sedla. Vše korunuje Kryštof Hádek v tak trochu netradiční roli trochu výstředního, avšak spravedlivého šéfa. I zde je herecký výkon bez sebemenší chybičky.
Tento počin České televize je dalším z řady detektivních seriálů, kterých tuzemské televizní stanice produkují v posledních letech ohromné množství. Oktopus spolu s Případy prvního oddělení ale patří k tomu nejlepšímu, co se České televizi za poslední roky podařilo vytvořit. Jasně to dosvědčuje sledovanost seriálu, která roste nad milion diváků každý týden.
Jak seriál postupuje, dozvídáme se více informací ze života kapitána Dítěte. Vychází najevo jeho komplikované vztahy s manželkou, ale i jeho láska ke koním, avšak především láska k hazardním hrám. Kromě sázení na koňské dostihy je to i hraní karet, na kterém je kapitán Dítě v podstatě závislý. Právě hraní karet je to, co mu zničilo manželství. Kvůli hraní karet přišel i o střechu nad hlavou. Seriál je tedy do jisté míry poučný a ukazuje, kam až může závislost na karbanu zajít.
Česká televize ale bohužel při pondělní epizodě seriálu umístila pár minut před jejím koncem nemístnou reklamu v pravém dolním rohu obrazovky. Objevilo se tam logo seriálu s fotografií hlavních hrdinů s reklamou na mariášové karty, které můžete zakoupit v e-shopu České televize. Není tohle, vzhledem k tématu seriálu a příběhu kapitána Dítěte, přímo výzvou k tomu, začít hrát hazardní hry? Patří tohle na veřejnoprávní televizi?
Kromě toho je to očividně i reklama na produkt, který se v seriálu hojně objevuje, a to přímo během epizody. Odporuje to tedy všem pravidlům, která Česká televize jako veřejnoprávní televize zastává. Divákovi to naruší celou epizodu a pokazí celkové vyznění seriálu. Přitom je taková reklama na mariášové karty zcela zbytečná.
Dříve se právě v tento moment na televizní obrazovce objevovalo poděkování České televize televizním divákům za to, že platí koncesionářské poplatky, protože bez nich by takový pořad nevznikl. To řadu diváků zvedalo ze židlí. Tento slogan je sice nyní pryč, ale nahradila ho poněkud nemístná reklama, která na toto místo rozhodně nepatří. Je opravdu velká škoda, že se televize rozhodla diváka v závěru epizody, kdy dochází k rozuzlení zápletky, zásobit tímto komerčním sdělením.