Článek
Pilsner Urquell je spjatý s štědrovečerní hostinou i v domácnostech, kde se po celý rok pijí piva jiných (levnějších) značek. Plzeň má u nás zkrátka určitý punc slavnostní nálady. A zaslouženě.
23,90 ve skle a 26,90 v plechovce
Při pohledu do aktuálních reklamních letáků uvidíme plzeňské pivo snad ve všech. Při bližším pohledu ale až nápadně trkne víceméně jednotná cena 23,90 Kč za plzeň v 0,5l lahvi. I u jiných dárkových podob je cena víceméně identická.
Lidl: 23,90 Kč
Penny Market: 23,90 Kč
Albert: 23,90 Kč
Billa: 23,90 Kč
Kaufland a Tesco pouze v plechu
V Kauflandu a Tescu mají zase jen Pilsner Urquell v 0,5l plechovce. Oba řetězce nabízejí za shodných 26,90 Kč.
A nyní vyvstává otázka, co za jednotnými cenami stojí. Protože jsem přesvědčen, že řetězce by byly ochotny prodávat s minimální až mínusovou marží a investovat pár milionů, aby ukořistily zákazníky konkurence ve svůj prospěch. Investované peníze by si řetězce stejně vybraly na jiných položkách zase zpět.
Stojí před sebou 2 světy: výrobce se svou prémiovou značkou a cenou a limitovaným výrobním množstvím a řetězce, které by určitě byly ochotny prodávat tuto českou jistotu štědrovečerních večeří co nejlevněji.
Proč tomu tak je nechám jako otevřenou otázku, protože neznám zákulisí a nechci někoho poškozovat. Můžu se pouze domnívat, že to budou řetězce, které v této hře tahají za kratší konec.