Hlavní obsah

Moje životní výzva - zahraniční zkušenost ve velké firmě

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay

Výzva

Nenechte se odradit, když se Vám nabízí možnost něco nového se naučit a poznat. Většinou je to tvrdé, ale skoro vždy Vás to posune kupředu. V práci i v životě.

Článek

VÝZVA: Tohle je moje další zkušenost, když mne velká nadnárodní firma Kraft Foods poslala do zahraničí na centrálu společnosti do Rakouska, abych tam připravil uvedení úplně nové kategorie jídla pro střední a východní Evropu (konkrétně Čechy, Slovensko, Maďarsko a Polsko).

Takže jsem se po 5 letech v Kraft Foods v Marketingu sebral a odjel do Vídně, kde jsem začal pracovat s cizinci, kteří, a to je potřeba říci, mne hodně převyšovali z hlediska zkušeností a znalostí. Byli tam Belgičané, Francouzi, Švédové a mojí přímou nadřízenou byla Američanka.

Bylo to v roce 2001, tehdy se na mne všichni tihle kolegové dívali docela skrz prsty, protože jsem byl „kluk z Východu“ a hodně mne podceňovali.

CHTĚL JSEM JIM UKÁZAT, ŽE SE MÝLÍ, KDYŽ MNE SOUDILI PODLE NÁRODNOSTI, A DOKÁZAT JIM, ŽE MAJÍ O NÁS VELMI ZKRESLENÉ PŘEDSTAVY.

Protože jsem docela soutěživý typ, tak jsem se „do toho zakousl“. Pracoval jsem brzy ráno a končil pozdě večer, studoval jsem spoustu dokumentů a podkladů (internet tehdy nebyl takovým pomocníkem, hledal jsem v knihách), ale stejně to byla docela dřina.

Měl jsem celý projekt dokončit do jednoho roku a pak se vrátit do ČR. Asi byste chtěli slyšet happy end, že jsem odcházel a měl jsem „standing ovation“, ale tak to nebylo a i když to nebyl ani žádný propadák, ale dodnes úplně nevím, jak mne vnímali.

Celkově ta atmosféra v kanceláři byla velmi studená, vůbec jsme se nepotkávali mimo práci, každý si jel jenom sám na sebe. To byla moje další zkušenost, kdy jsem se s nadšením vrátil domů do Čech mezi své známé a kamarády.

Kdybych to shrnul, tak mne práce v zahraničí hodně obohatila o nové vědomosti, naučil jsem se od mých chytřejších kolegů jinak přemýšlet a samozřejmě jsem se výrazně zlepšil v angličtině. Musel jsem vystoupit ze svojí komfortní zóny, tvrdě jsem makal, ale STÁLO TO JEDNOZNAČNĚ ZA TO!!!

www.uzdravujemefirmy.cz

#Uzdravujeme Firmy

#Jsme na čísla zlepšíme ta Vaše

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz