Hlavní obsah

Nejsnadnější způsob, jak získat nové zákazníky

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Uzdravujeme Firmy

Dvouúrovňová sortimentní strategie.

Článek

Když máte menší firmu a nemáte moc peněz na reklamu (online, TV, tisk atd.) a nechcete rozšiřovat obchodní tým (lidi jsou drazí), tak je jeden snadný způsob, jak navýšit prodeje.

Můžete upravit / rozšířit sortiment, abyste oslovili jiné zákazníky.

P.S.:(platí zejména pro rychloobrátkové zboží, ve strojírenství to jde těžko).

Dám příklad pro lepší pochopení:

Prodávali jsme prémiové (luxusní) ovocné koncentráty plné ovoce s vyšší cenou. Cílová skupina byla HORECA (hotely, restaurace, kavárny), cena je tolik nezajímala, chtěli kvalitní produkt, marži měli v HORECA dost vysokou.

Dále jsme prodávali do Maloobchodu, ale bohužel velice málo, protože spotřebitelé při nákupu v maloobchodu měli vedle sebe na regále více druhů a my byli nejdražší. Jednoznačně to bylo na regále neprodejné, takže bylo potřeba s tím něco udělat.

Co jsme tedy udělali:

Bylo potřeba vyvinout nový ovocný koncentrát s nižší kvalitou a také s nižší konkurenční cenou, abychom byli při prezentaci na regále konkurenceschopní. Říkejme mu třeba ECONOMY.

Náklady byl pouze interní vývoj a náklady na představení produktu, takže velice nízké.

Představili jsme ECONOMY product na řetězcích (Tesco, Billa, Albert …….) a podařilo se nám dojít k souhlasu, aby prodávali tento produkt na ve svých prodejnách (tzv. Listing).

Tímto jednoduchým způsobem jsme zvýšili obrat o 30%. Navíc jsme vyvinuli výrobek s vysokou marží, takže marže dokonce vzrostla o 42%.

Pokud dokážete řídit svůj sortiment správně, pak velice jednoduše navýšíte obrat a zisk. Jednoduché, že :-)

www.uzdravujemefirmy.cz

Uzdravujeme Firmy

Jsme na Čísla, zlepšíme ta Vaše!

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz