Hlavní obsah

Rozhlížíte se všude a o nového zákazníka nemůžete zakopnout?

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay

Rozhlížíte se a noví zákazníci nejsou? Špatně se rozhlížíte, zákazníci jsou a je jich pořád dost. Jenom to chce jít na to jinak.

Článek

Jak najít nové prodejní kanály/zákazníky?

Myslíte, že už nemáte komu novému prodávat, a protože jste na trhu „hrozně dlouho“, tak už jste všude?

Dám Vám příklady, kdy si to velké nadnárodní firmy myslely také a našel jsem nové zákazníky, kteří od nás začali nově odebírat.

Příklad první: PK Solvent největší velkoobchod drogerie, 25 let na trhu, rok 2015

PK solvent prodával 25 let do velkoobchodů, drogerií a měl vlastní síť prodejen TETA. Dle jeho názoru nebylo kam růst. Prodávali jsme i úklidovým firmám, ale pouze velice málo. Zjistil jsem, že úklidových firem je obrovské množství a mají potenciál 250 miliónů Kč pouze v ČR!!!. Připravili jsme projekt, nastavili jsme pro ně sortiment a ceny, najali obchodní zástupce a rozeběhli obchodování.

Výsledek: Obrat 25 miliónů Kč za první rok

Příklad druhý: firma Kraft Foods, káva Jacobs a Dadák, rok 2000

Velká nadnárodní firma, 60 obchodních zástupců a mysleli jsme, že jsme všude. Nebyli.

Vstoupil jsem do jednání s 2 největšími provozovateli Prodejních automatů a vstoupili jsme na tento trh. Celkem 200 automatů po celé ČR jsme obsadili s kávou Jacobs.

Výsledek: Obrat 12 miliónů Kč navíc kávy za rok.

Příklad třetí: firma Kraft Foods, káva Dadák, instantní káva Jacobs a Dadák, rok 2001

Vyjednal jsem s prodejcem Family Frost jednorázovou akci na kávu Dadák.

Výsledek: Obrat 2 milióny kávy za rok.

Vždy najdete prodejní kanál, kde lze prodávat, téměř nikdy nemáte obsazený celý trh. Hledejte a zákazníky najdete.

Uzdravujeme Firmy

Jsme na Čísla, zlepšíme ta Vaše!

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz