Článek
Od svého vydání v roce 2011 si tato zvláštně vypadající hra našla milionů příznivců. Za vším ale stojí švédský programátor Markus „Notch“ Persson, který s vývojem začal v roce 2009.
Tehdy ale neměl ani tušení, co se z jeho hry nakonec zrodí. Původně se jednalo o malý nezávislý projekt. Původní verze hry vznikla za pouhých šest dní. To se ale ještě jmenovala „Cave Game“ a obsahovala pouze dva typy bloků, trávu a kámen.
Později byla hra přejmenována a převzata společností Mojang Studios. Hra se začala rychle rozšiřovat, aniž by se ztratil její původní záměr.
V roce 2014 pak Microsoft koupil Mojang za 2,5 miliardy dolarů, což jen podtrhlo obrovský význam této hry.
Minecraft prošel za dobu své existence masivním vývojem. Hru postupně měnily aktualizace, které přidávaly nový obsah, vylepšovaly herní mechanismy a opravovaly chyby, kterým se samozřejmě žádná hra nevyhne. Od prvotní Alpha verze až po aktuální vydání se Minecraft neustále vyvíjel, přičemž vývojáři pozorně naslouchali zpětné vazbě komunity hráčů.
Základní princip hry Minecraft ale zůstával rela tivně jednoduchý. Hráči se ocitají v otevřeném světě složeném z bloků, které mohou těžit, sbírat, znovu umisťovat a různě kombinovat. Tento koncept dává hráčům neomezené možnosti tvorby, od jednoduchých přístřešků až po propracované kopie skutečných staveb nebo zcela originální umělecká díla.
Hra má několik herních režimů:
„Survival (Přežití)“
Hráči musí těžit suroviny, vyrábět nástroje, obstarávat si jídlo a bojovat s nepřáteli.
„Creative (Kreativní režim)“
Hráči mají přístup ke všem blokům a předmětům ve hře i bez těžby nebo výroby. Mohou létat, což jim umožňuje soustředit se čistě na stavění a tvorbu. Tento režim se hodí spíše pro začátečníky.
„Adventure (Dobrodružství)“
Režim určený pro hraní map vytvořených jinými hráči. Tyto světy fungují s vlastními pravidly a omezeními.
„Spectator (Divák)“
Hráči mohou procházet světem bez možnosti jakékoliv interakce. Osobně moc nechápu užitečnost tohoto režimu.
„Hardcore“
Podobný režimu přežití, ale s jedinou podstatnou změnou. Hráč se svojí první smrtí končí a jeho svět je smazán.
Jednou z největších předností Minecraftu je jeho generovaný svět plný různých prostředí (biomů). Jednotlivé lokace se od sebe liší. Dočkáme se tak lesů a pouští přes oceány a hory až po tajemný Nether. Každý biom má své vlastní charakteristiky, rostliny, zvířata a nepřátele. Což přímo svádí k průzkumu celé herní mapy, která je opravdu obrovská.
Ve světě Minecraftu mohou hráči narazit na vesnice obývané postavami zvanými vesničané, se kterými mohou obchodovat. Dále i na podzemní jeskyně plné surovin a nebezpečných bytostí, na opuštěné doly, chrámy a mnoho dalších věcí.
Minecraft podporuje kreativní myšlení, vše se tak dá využít k dalšímu postupu ve hře. Hra vám ale nechává volné ruce v tom, jak váš postup bude vypadat.
I po více než deseti letech od vydání zůstává Minecraft velmi populární. Pravidelné aktualizace přidávají nový obsah a udržují hru stále aktuální.
V době, kdy mnoho her vyjde a rychle upadne do zapomnění, Minecraft zůstává a je tak důkazem, že kreativita, svoboda a komunita jsou hodnoty, které v herním světě ještě dlouho nevyjdou z módy.