Hlavní obsah

The Sims: Revoluce v žánru simulací života

Foto: Pixabay

The Sims je populární herní série, která změnila tvář herního průmyslu svým konceptem simulací života. Od svého vzniku v roce 2000 série okouzlila miliony hráčů po celém světě a její příběh pokračuje dál.

Článek

The Sims okouzlilo hráče po celém světě svou tvůrčí svobodou, možností vytvářet a ovládat virtuální postavy zvané simíci.

Původ hry je v geniální mysli herního designéra Willa Wrighta, který předtím stál za úspěšnou sérií SimCity. Wright se inspiroval velmi neblahým zážitkem. V roce 1991 přišel o svůj dům při požáru v Oaklandu. Tato událost ho přivedla k myšlence vytvořit simulátor, jehož součástí by byla stavba vlastního domu.

První díl série byl vydán v únoru 2000  Maxis a Electronic Arts. Hra se okamžitě stala hitem a svým úspěchem překvapila i samotné vývojáře, zejména mezi ženami, které do té doby nebyly typickou cílovou skupinou počítačových her.

První díl série The Sims vyšel v roce 2000. Představil základní mechaniky, které se později staly standardem. Vytváření postav, stavbu domů a každodenní potřeby Simíků. Hra nabídla otevřený herní styl bez jasného cíle, kde hráči mohli volně rozvíjet životy svých virtuálních rodin.

Úspěch prvního dílu samozřejmě vedl k hordě datadisků, které se později také staly poznávacím znakem série. Samozřejmě ale vzniklo i přímé pokračování.

The Sims 2 vyšlo v roce 2004
Druhý díl přinesl zásadní technologický skok v podobě 3D grafiky a představil koncept genetiky. Děti Simíků dědilyvlastnosti od svých rodičů. Přibyly také životní fáze, od dětství po stáří, které měnily celkovou dynamiku hry. Velkou změnou byl i systém přání a obav, které daly postavám větší hloubku.

Samozřejmě i pro druhý díl série vyšlo mnoho datadisků. Simíci se tak dostali na univerzitu, vytvořili si vlastní zahradu nebo měli svého domácího mazlíčka.

Sám jsem poznal tuto sérii až s druhým dílem. Tenkrát jsem si nedovedl představit, kam se chtějí vývojáři ještě dál posunout. The Sims 3 ale vyšlo v roce 2009 a série přinesla mnoho revolučních změn. Hra se dočkala otevřeného světa, kde se hráči mohli volně pohybovat po celém sousedství bez načítacích obrazovek. Město tak náhle působilo mnohem živějším dojmem.

U The Sims 4 vyšlo v roce 2014 a poprvé přišlo menší zklamání. Hra se vrátila k uzavřeným lokalitám. Osekané byly i možnosti tvorby simíků. Všechno tak mělo poněkud hořkosladkou příchuť, kterou aspoň částečně vylepšila horda datadisků a menších doplňků.

Že série The Sims se stala legenda, kolem které vznikla rozsáhlá komunita fanoušků, ti vytvářejí vlastní obsah, sdílejí své výtvory a příběhy. Hra tak neustále roste.

Budoucnost série je ale v poslední době trochu nejistá. Vývojáři z Maxis a Electronic Arts pokračují v podpoře The Sims 4 novým obsahem, zatímco fanoušci spekulují o možném The Sims 5. Ať už budoucnost přinese cokoli, odkaz The Sims jako průkopníka žánru životních simulací tu bude ještě mnoho let.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz