Hlavní obsah
Knihy a literatura

Tipy knihovnice: 5 románů pro ženy

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Jill Wellington / Pixabay

Ženské romány jsou široký žánr, pod který se vejde mnoho příběhů. Protože je obvykle nečtu, vybrala jsem knihy, které neotráví ani lidi, kteří jinak romantickým příběhům neholdují.

Článek

Než jsem tě poznala (Jojo Moyes)

  • série: první díl série Než jsem tě poznala

Napřed jsem zhlédla stejnojmenný film, který mě uchvátil, a poté jsem se dostala ke knižní předloze, která mě neméně nadchla. Silný dojemný příběh, jehož hrdinům záhy začnete držet palce…. O to drtivěji pak zapůsobí závěr románu. Jestli romantické příběhy, tak rozhodně takto!

Sexy chaotička (Lucy Vine)

Nenechte se odradit pochybným českým názvem! Hot Mess, jak se román v originále jmenuje, zachycuje život mladé ženy, která má v něm prostě a jednoduše pořádný chaos, ať už jde o vztahy či o práci. S hlavní hrdinkou se ztotožní více čtenářů podobného věku, byť nepochybuji, že příběh nejvíce sedne ženám.

Já jsem se u něj bavila královsky a v nejednom případě jsem se rozesmála nahlas. Trefil se mi do noty jako už dlouho žádný humoristický román, ale je mi jasné, že ne každý z něj bude tak odvařený. Každopádně jestli se chcete odreagovat a pobavit, dala bych této knize šanci.

Hledám Colina Firtha (Mia March)

Nenechte se zmást názvem - o Colina Firtha (což je shodou okolností jeden z mých hereckých oblíbenců) v tomto románu zase tolik nejde. Ve městě, kde tři hlavní hrdinky žijí, se sice natáčí film s Colinem a je možné se přihlásit do komparzu, ale ve středu zájmu příběhu leží snaha nalézt štěstí v životě a vyrovnat se s tím, co člověka trápí.

Myslím, že to je téma, které má potenciál zaujmout více čtenářů, zejména pokud jsou ve věku hlavních hrdinek. Hledám Colina Firtha je román s příjemnou atmosférou malého města, který dokáže potěšit. Nejde o žádné akcí ani dějovými zvraty nabité čtivo, ale podobně oddechový příběh je také někdy potřeba.

Láska pro samouky (Barbora Šťastná)

Tvorba Barbory Šťastné je perfektní zejména pro chvíle, kdy potřebujete povzbudit a odreagovat se, protože autorka píše čtivě, a i když ví, že život není dokonalý, stále v něm dokáže nalézt plno chvil, díky kterým stojí za to. V tomto románu formou příběhu čtyřicetileté Kláry ukazuje, jak těžké může být randit, když už člověk přece jen něco zažil a znovu se po letech manželství vrhne do divokého světa navazování vztahů.

Dle mého názoru kniha dokáže zaujmout všechny dospělé ženy, bez ohledu na to, jestli zažily podobnou situaci jako Klára. Knihy Barbory Šťastné jsou nejen jako ze života, ale i příjemně humorné, takže jakkoliv to může znít kýčovitě, dokážou zahřát na duši. :)

Agentka (Hana Whitton)

Kniha se odehrává v malebné anglické vesnici a točí se kolem literární agentky, která se zcela odevzdala své práci… aspoň dokud jí cestu nezkříží sympatický muž (pracující ve stejném oboru) a nepřiměje ji zvážit její dosavadní život. Neděste se, není to červená knihovna, nýbrž poměrně chytré a zábavné čtivo, které má sice své mouchy, například některé nedořešené dějové linky, ale jako celek zaujme.

Navíc musím plusové body přičíst právě za prostředí nakladatelství a literatury, o němž mě osobně velmi bavilo číst. :) Pokud jste ulítlí stejným směrem jako já, knihu doporučuji vyzkoušet! Není to nejlepší příběh, který jsem kdy viděla, ale na jedno přečtení nezklame.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz