Hlavní obsah
Seberozvoj

Nikoho nezajímá, co děláte

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Unsplash.com

Lidi nezajímá co a jak děláte, ale proč to děláte.

Článek

Za dobu, co pomáhám malým, často začínajícím, značkám formou marketingových konzultací, se setkávám stále s tím samým příběhem - na začátku věděly, co dělají. V ideálním případě i to, jak to dělají. A všechno si svépomocí nebo za účasti copywritera juniora hodily na web. Pak utratily tisíce za reklamu na sociálních sítích, která, pokud byla dobře zacílená a zpracovaná, generovala spoustu návštěv a… Prodeje nikde. Potenciální zákazníci, i přes to, že měly všechny informace o produktech nebo nabízených službách, nakonec utekli.

Ptáte se proč? Konečně.

Pokud nabízíte cokoliv, co má na trhu konkurenci (takže prakticky všechno), přes odpovědi na otázky co a jak si srdce lidí nezískáte. Důležité je znát odpověď na to proč. Proč děláte to, co děláte. Proč by to mělo zákazníky zajímat. Proč by měli být věrní vám a ne někomu jinému.

V momentě, kdy máte jasně definované své proč, tedy poslání, proč existujete (a ne, zisk to není, to by měl být jenom důsledek), nepotřebujete nikoho manipulovat. Když se lidé s vaším proč ztotožní, budou u vás nakupovat (nebo pracovat) proto, že sami chtějí. Z pozice podomního prodejce vysavačů, který zákazníky zahltí množstvím pro ně absolutně nezajímavých informací (většina e-shopů v Česku) se najednou stanete leaderem hodným následování.

Pokud teda máte vlastní značku nebo uvažujete o jejím založení, vždycky, vždycky, vždycky začínejte otázkou proč;

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz