Článek
Skupina 180 českých turistů uvízla v Egyptě v letovisku Marsá Alam kvůli zrušenému letu, který je měl dopravit zpět do Brna. Původní odlet naplánovaný podle informací webu tn.cz na sobotu večer byl zrušen kvůli technickým závadám na letadle smluvního partnera aerolinií Smartwings.
Čekání na odlet ve špíně
Problém se přes sliby nepodařilo vyřešit ani v neděli. Turisté tak zůstali přes noc v nevyhovujícím hotelovém ubytování, kde se setkali s nepříjemnými podmínkami, včetně špinavých pokojů a přítomnosti škůdců.
„Bez dalších informací nás naložili do autobusů a vysadili v nevyhovujícím hotelu – špinavém, se šváby a s celkově nevhodným ubytováním,“ uvedla pro tn.cz jedna z turistek.
Minimální komunikace s delegátem
Turisté si navíc podle webu extra.cz stěžují na komunikaci s delegátem. „Vždycky dojede Egypťan, který nám nerozumí, neumí pořádně anglicky a nic moc neví.
Nikdo nám nic neřekne. Vysadí nás před hotelem, řeknou ‚vystupte‘ a nazdar,“ uvedla pro web jedna z turistek, s tím, že někteří turisté mají i zdravotní potíže: „Jedna dívka v tom předchozím hotelu říkala, že od jedné do čtyř zvracela. Byla malátná,“ uvedla žena.
Další pokus o odlet byl plánován na pondělí ráno. Letecká společnost se za potíže omluvila a uvedla, že turistům bylo zajištěno náhradní ubytování jako kompenzace za komplikace vzniklé z důvodu technicko-provozních problémů na jejich letadle.
Potíže nejsou zcela výjimečné
Podobné problémy nejsou bohužel úplnou výjimkou. Naposledy minulý týden uvízlo na 20 českých turistů na Kypru.
Když se chtěli před odletem odbavit, zjistili, že nejsou v systému letecké společnosti, a nepustili je do letadla. Stejný problém s odletem pak postihl i Čechy, kteří měli na Kypr odletět.