Hlavní obsah

Freelo recenze – první dojem a osobní zkušenost (2023)

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Vojtěch Bruk

Freelo recenze (2023) - náhledový obrázek

O Freelu jsem slyšel v minulosti již mnohokrát. Řada kolegů v něm pracovala, chválila si jej a říkala, že je fajn. Nepřišlo mi, že by se mě to mělo nějak týkat…

Článek

O Freelu jsem slyšel v minulosti již mnohokrát. Řada kolegů v něm pracovala, chválila si jej a říkala, že je fajn. Nepřišlo mi, že by se mě to mělo nějak týkat. Používal jsem všemožné zahraniční nástroje a říkal si, že hlavní výhodou Freela bude pravděpodobně to, že je v češtině a můžete si dát pivo se zakladateli na nějaké komunitní akci.

Hluboce jsem se mýlil.

Co je to Freelo?

Freelo je aplikace na zadávání, správu a vyhodnocování úkolů. Především je ale pro mě naprostou revolucí v efektivitě, delegovánícelkovém vedení podnikání.

Za dobu svého podnikání jsem vyzkoušel několik druhů správy a vyhodnocování úkolů od papírových lístečků, přes Google kalendář až po Notion.

Přičemž řadu dalších aplikací (Asanu, Plutio, Clickup, Nifty, Trello…) jsem si vyzkoušel u klientů a kolegů. Souhrnný dojem a srovnání jsem sepsal třeba v článku zde.

Nicméně historii je třeba přepsat.

Od doby co jsem poznal Freelo, mohu s klidem konstatovat, že pro mé potřeby mu konkurenční platformy nesahají ani po kotníky.

Co požaduji od aplikace na projektové řízení?

Než se vrhneme do řešení jednotlivých aspektů Freela, je dobré podívat se na aplikace na správu projektů trochu z ptačí perspektivy.

Co od takové aplikace vlastně požaduji?

Jmenovitě jsou to dvě věci.

1. Aplikace musí zásadně pomáhat se systemizací podnikání

Systém je král. Ještě lepší slovo je: procesy, pokud ve vás však procesy vyvolávají negativní konotaci, říkejme tomu systém.

Systém je to, co dělá podnikání hodnotným. McDonald je geniální systém a proto má toto podnikání valuaci 9,3 mld dolarů. Mé podnikání má naopak valuaci blížící se 0, jelikož v rámci něj existuje jen velice málo procesů/systém a jakmile byste mě z něho odstranili, nezbude skoro nic.

Změnit to a podnikání více systemizovat a zprocesovat je pak jedním z mých hlavních cílů a pokud mám využívat nějakou aplikaci, tak potřebuji, aby mi k tomu pomohla.

2. Aplikace musí práci alespoň 5× zjednodušovat, než přidávat komplexitu jejím používáním

Zní to samozřejmě, ale narazil jsem na řadu aplikací, které bylo natolik otravné a náročné obsluhovat, že mi to ve výsledku přišlo mnohem horší, než používat třeba jen e-mail.

Určitě hrálo roli i to, že jsme neměli nástroje optimálně nakonfigurovány, nechtělo se mi extra přemýšlet, jak aplikaci efektivně využívat/učit se ji a podobně.

I přesto: složitosti a komplexnosti je už ve většině podnikání nad hlavu a pokud se má začít používat nějaký nový nástroj, je potřeba, aby věci zjednodušoval – ne naopak.

Freelo splňuje oba výše popsané body na výbornou. Což je z mé zkušenosti s širokou paletou podobných nástrojů v podstatě rarita.

Pojďme se tedy na něj podívat blíže.

Jak funguje Freelo?

Freelo funguje na bázi projektůto-do listů. Projekty jsou základní organizační jednotkou a to-do listy následně sdružují již dílčí úkoly v rámci projektů.

Pojďme se však na obě věci podívat ještě trochu blíže.

Projekt

Hlavní jednotkou ve Freelu je projekt. Projekt si můžete představit… jako projekt.

Typicky si vedu jako projekt každý web, na kterém pracuji. Pokud má klient více webů, na kterých společně děláme, máme i více projektů ve Freelu, přičemž tyto projekty spolu nejsou nijak zvlášť propojeny.

Rozumím tomu tak, že i kdybychom chtěli, tak projekty nijak zvlášť vzájemně propojit nepůjdou, protože Freelo nenabízí možnost správy klientů a kontaktů a díky tomu jej určitě nelze považovat za CRM (Systém pro správu vztahů se zákazníky), k tomuto účelu tedy dál používám Pipedrive.

To-do list

Na rozdíl od Projektů je tento název méně intuitivní. To-do listy jsou v podstatě takovými šuplíky, které sdružují úkoly k dané činnosti.

V rámci mého webu mám takových tematických šuplíků celou řadu, přičemž níže může vidět alespoň některé z nich:

  • Měsíční newslettery;
  • Články;
  • Čtvrtletní úkoly.

V rámci každého z těchto šuplíků je již síť na sebe navázaných jednotlivých činností a úkolů a to jak pro mě, tak pro mé kolegy.

To-do listy“ by se tedy klidně mohly jmenovat „činnosti“, což by pravděpodobně bylo intuitivnější.

Celkově je však systém organizace v rámci Freela dobrý myslím, že přehlednost můžeme klidně ohodnotit na 8/10.

Praktické přínosy Freela pro mé podnikání

Používání Freela mělo pro mé podnikání řadu praktických dopadů, přičemž ilustrovat se to dá dobře například na procesu tvorby článků.

Tvorba článku vypadala dříve tak, že jsem článek „nějak“ napsal, kolegyně jej opravila a další kolegyně jej přidala na web a přeložila pomocí Deeplu do slovenštiny a angličtiny.

Díky šablonám ve Freelu proces vypadá tak, že:

já:

  • prolustruju konkurenci
  • najdu často kladené otázky ohledně tématu
  • identifikuju klíčové fráze

kolegyně:

  • článek naformátuje
  • přidá do něj odkazy
  • přidá odkazy z ostatních článků na tento
  • Vytvoří k článku originální náhledový obrázek
  • přeloží články v Deeplu
  • vloží je do WordPress s přesnou url
  • vygeneruje a vloží k článku specifická strukturovaná data
  • naformátuje a projede jej i v zahraničních verzích

Vypadá to jako malý rozdíl, ale kromě obřího benefitu, že články od doby, co máme k ruce Freelu vychází pravidelně každý týden, zároveň věnujeme všichni zhruba o 1/3 více úsilí a výsledek je, troufnu si tvrdit, několikanásobně lepší.

To je pro mě důvod, proč by měl každý business usilovat o systemizaci.

Freelo ceník – aneb kolik Frello stojí? (2023) ‍

Nástroj Freelo si můžete vyzkoušet zdarma, a to po dobu 14 dní. Po uplynutí zkušební doby můžete buď pokračovat s bezplatnou (notně omezenou) verzí, a nebo můžete přejít na placené předplatné.

Více informací o ceně zjistíte na: https://www.freelo.io/cs/cenik

Všechny tarify lze získat o 10 % levněji, když si je koupíte zrovna na rok.

Hlavní funkce Freela

Freelo nabízí celou řadu funkcí, přičemž níže najdete 5 funkcí, které oceňuji nejvíce:

  1. Možnost nahrávat obrazovku přímo k jednotlivým úkolům;
  2. Snadná možnost přizvat klienty k projektům;
  3. České rozhraní;
  4. Snadná tvorba a správa šablon;
  5. Automatické notifikace a možnost nastavit tzv. Vztahy, což v praxi znamená, že někdo dostane notifikaci na dokončený úkol svého kolegy, pokud je na kolegově dokončení závislá jeho práce.

Jak fungují Freelo šablony?

Freelo šablony fungují dobře a intuitivně.

V podstatě si vytvoříte checklist položek, který se vám znovu vygeneruje pokaždé, když daný úkol někomu zadáte.

Pokud nevíte, jak si vytvořit šablony vlastní, můžete využít řadu již předpřipravených šablon například pro:

  • SEO analýzu
  • přípravu webináře
  • obsahový kalendář
  • sbalení se na rodinnou dovolenou

najdete na odkazu: https://help.freelo.io/sablony.

Nabízí Freelo možnost propojení s ostatními nástroji?

Ano, Freelo nabízí možnost propojení s řadou tuzemských i zahraničních nástrojů.

S většinou globálních nástrojů můžete Freelo propojit pomocí integrační platformy Make.

Z integrovaných možností propojení, pak stojí za zmínku například propojení s:

  • Gmailem;
  • Google kalendářem

nebo účetními nástroji

  • Vyfakturuj;
  • Fakturoidem;
  • iDoklad.

Takže zapasovnání Freela do vašeho digitálního soukolí by neměl být žádný velký problém.

Závěrečné hodnocení – 8.5/10‍

Vyzkoušel jsem řadu nástrojů a ačkoliv jsem byl z velké spousty z nich nadšený podobně jako z Freela, jen málo z nich dokázalo tomuto nadšení dostát a obstát i v přísném testu realitou.

Freelu se to povedlo a myslím, že ve mě má dlouhodobého zákazníka.

👇 Dejte mi v komentářích vědět, jaké máte zkušenosti.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz