Hlavní obsah
Lidé a společnost

Naďa Crue: Ze skic princezen k proměnám žen

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Image by Nada Crue

Naďa Crue, vizážistka s 12 lety zkušeností, věří, že krása není povrchní. Vnímá ji jako cestu k sebevědomí a vnitřní spokojenosti. Své klientky provází proměnami, které zdůrazňují jejich přirozenou krásu a podtrhují jejich individualitu.

Článek

Od dětských snů k profesionální vášni, cesta Naďi Crue k vizážistce nebyla přímá, ale plná kreativity. V mládí kreslila princezny a krásné ženy, což předznamenalo její budoucí kariéru, ačkoliv se vzdělávala v oblasti ekonomie.

Oslovil jsem ji proto, že jsem chtěl vidět, jak se vyvinula její kariéra i pohled na ní. Naslouchání inspirativním osobnostem, jakou je Naďa Crue nám otevírá dveře k pochopení, že cesta za vášní a snem může být stejně důležitá jako cíl samotný.

A nabízí nám cenné lekce o růstu, překonávání překážek a nalezení vlastního autentického hlasu v ruchu současného světa. Naďa je to krásně překvapené stvoření uprostřed dalšího snímku, kolem jsou její práce a taktéž na zbytku fotografií zde.

Foto: Image by Nada Crue

„Krása není ve tváři, krása je světlo v srdci.“

Co tě přivedlo k tomu, abys se stala vizážistkou a jak dlouho již pracuješ v tomto oboru?

Už jako malá holka jsem byla kreativní, milovala jsem pastelky a jejich vůni. Ráda jsem malovala na papír nejdříve princezny, pak tváře a také krásné ženy, dokonale oblečené, nalíčené s perfektním účesem a stylingem. Takových obrázků existovalo obrovské množství a některé mám možná ještě uložené někde na půdě. Také všechny své panenky jsem měla vždycky krásně upravené a načesané, seděly v pokojíčku na polici.

Tenkrát mě ale samozřejmě nenapadlo, že bych mohla pracovat v oboru, ve kterém pracuji a vlastně mě ani nenapadlo, že něco takového vůbec lze. Vystudovala jsem Obchodní akademii a po škole vystřídala dvě automotive společnosti, kde jsem uplatnila své vzdělání v sektoru účetnictví, financí a ekonomiky.

Ve chvíli, kdy jsem z důvodu těhotenství a zároveň pracovního poměru na dobu určitou v zaměstnání končila a měla jsem před sebou několik volných měsíců před porodem, jsem zvažovala, jak tento čas využít. Napadalo mě studium jazyků nebo nějaký kreativní přivýdělek a hledala jsem na internetu nápady.

Objevila se reklama na kurz líčení a já měla najednou jasno. Kurz byl obsáhlý, ale i dost drahý. Přesto jsem se rozhodla to zkusit. Studium mě naprosto nadchlo, cítila jsem se v něm přirozeně, vše mi šlo s neuvěřitelnou lehkostí, teorii i praxi jsem do sebe přímo vstřebávala a okamžitě integrovala. Ve všem vynikala. Bylo jasno, že tohle byla skvělá volba. Začala jsem v této oblasti podnikat okamžitě, i když to těsně před porodem. Je to dnes 12 let.

Foto: Image by Nada Crue

„Nechť je krása toho, co milujete, tím, co děláte.“

Co je pro tebe nejpříjemnější na tvé práci jako vizážistky?

To je otázka! Je toho tolik! Vybrat jen něco? Nejpříjemnější je asi ten přenos energií s klientkami. Radost a nadšení se vznáší všude kolem. Já mám radost z práce, ony z výsledku, a tak si to pošleme tam a zpět a všechno to roste už v procesu i na konci přímo exponenciálně!

Co může být lepší než zářící, spokojená a sebevědomá odcházející klientka? Ten pocit z dobře odvedené práce je prostě návykový! Protože jsem kreativní člověk, těší mě ale už i cesta k cíli – první kontakt s klientkou, nacítění se na ni, zvažování, co pro ni bude to nejlepší a pak samotné barvy, štětce, jednoduše tvoření …

Foto: Image by Nada Crue

„Všechno má svou krásu, ale ne každý ji vidí.“

Jakým způsobem se pokoušíš zdůraznit přirozenou krásu ženy při své práci?

Jak už jsem zmínila, krátký počáteční rozhovor a naladění se na klientku je zásadní. Podívám se ale i na neverbální záležitosti – co má na sobě, jak reaguje, co mi o sobě řekne. To všechno je pro výsledek důležité, aby se ve finální vizáži cítila sama sebou.

Ten pocit ze sebe sama, ta spokojenost a záře pak pomůže vlastně vytvořit konečný dokonalý look. To je základ. No a pak jsou tam ty „technické záležitosti“ jako – tvar obličeje, posazení a tvar očí, lícních kostí, rtů, stav pleti, věk, druh akce, na kterou ženu líčím a češu.

Další nedílnou součástí je konkrétní představa té ženy. Zde však musím zmínit, že ne každá své požadavky dokáže předat tak, jak to uvnitř opravdu cítí nebo jsou občas přání příliš nereálná a mimo vlastní přirozenost. Tam se to snažím korigovat dle situace, aby výsledek odpovídal všem výše zmíněným proměnným.

Foto: Image by Nada Crue

„Vše, co je v člověku krásné, je očima neviditelné.“

Jaký je tvůj přístup k proměnám žen a jaká je tvá filozofie za touto prací?

Proměny obyčejných žen je to, co mě naplňuje nejvíce. Právě kvůli tomu, že se navzájem obdarováváme endorfiny z dobře odvedené práce…

Nicméně nikdy nejdu přes základní přirozenost a pokud je to proměna ve spolupráci s kadeřnicí, i tam mám vybranou takovou, která má jako hlavní poslání zdravé, přirozeně krásné vlasy, které podtrhnou krásu ženy jako takovou.

Žádné extrémy. To už je pak jiná disciplína a tu si užívám např. při líčení vizuálů na fotografii, kde je vše určeno tematicky.

Která z tvých proměn ti zvlášť utkvěla v paměti a proč?

Opět těžko vybrat jednu. Utkvěla mi paní, kterou jsme z velmi dlouhých vlasů ostříhaly s kadeřnicí úplně nakrátko, všechny tři jsme se toho trochu bály, ale vnitřně jsme prostě věděly, že to bude pecka a byla. Líčení už to jen doladilo.

Pak mi utkvěla paní, kterou jsem u sebe ve studiu nalíčila, upravila vlasy a pak jsem ji potkala za tři měsíce a ona vypadala úžasně a řekla mi, že ji to inspirovalo k tomu, aby na svém dobrém pocitu ze sebe začala pracovat, zhubla, zdravě jí a cvičí.

Takových klientek, které to tímto směrem posunulo, je ale mnoho. Proto vždycky říkám, že krása není povrchní. Ono to totiž funguje na obě strany. Krása zevnitř září ven a krása vnější vás dokáže proměnit uvnitř. Jsou to v tomto směru spojené nádoby.

Co bys poradila ženám, které se možná cítí nespokojené se svým vzhledem nebo se bojí změn?

Že pokud mají strach ze změny, je velmi dobře, že se cítí nespokojené! Právě ta nespokojenost je pohonem pro to, aby ke změně nakonec došlo! Říká se, že „žena sama je neustálá změna“. Je to naše přirozenost růst a vyvíjet se. Zlepšovat, zdobit, krášlit. Je přirozené se v tom uvolnit a být ženou. Pak se vše děje s lehkostí, beze strachu a v souladu se sebou.

Jaké jsou nejčastější dotazy a obavy, se kterými se setkáváš ve své práci?

Všeobecně ženy, které ke mně jdou, už moji práci znají nebo ji někde viděly. Obavy tedy moc nemají. Pokud je to myšleno na mou práci. Pokud na make-up obecně, když se líčí sami nebo s mou pomocí na mých individuálních kurzech, tak klasicky je to strach „aby to nepřehnaly“ a „aby to nepůsobilo jako maska“.

Ve skutečnosti je to však tak, že správná vizážistka přesně tyhle věci nemá v manuálu, cíleně je eliminuje a vyzdvihnutí přirozené krásy je pro ni naprosto zásadní. Není to o množství barviček. Je to skutečně o kráse té konkrétní tváře a její ukázání světu.

Jaký je tvůj přístup k sebedůvěře a sebepřijetí u žen, se kterými pracuješ?

Víte, sama musím mít toto téma zpracované, když ho chci předávat dál. A i proto ráda inspiruji, sdílím svá uvědomění, zkušenosti, zážitky a tipy, třeba i na sociálních sítích.

Ve skutečnosti není mým cílem ženám pouze radit, ale spíše je inspirovat vlastní cestou, přičemž si hluboce uvědomuji, že každá proměna je společnou cestou plnou učení.

Foto: Image by Nada Crue

„Váš vzhled odráží to, co se děje ve vaší mysli.“

A k tomu už není co dodat, že? Díky za milý a inspirující rozhovor.

------------------------------------------------------

Zdroje: všechny fotografie jsou použité se souhlasem autora

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz