NASA hledá astronauty. V raketoplánu Orion je čeká mise na Mars

Foto: Pixabay.com

NASA uzavře 16.4. výběrové řízení na pozici astronauta. Podívejme se na to, co obnáší práce astronauta a jaké podmínky je nutné splnit, aby další lidé mohli vstoupit nejen na odvrácenou stranu Měsíce.

V následujících letech plánuje NASA řadu ambiciózních kosmických misí a projektů. V programu Artemis je zamýšlen návrat lidí na Měsíc, vytvoření trvalých podmínek pro jejich přítomnost a příprava na další budoucí mise. Také pokračuje snaha poslat člověka na Mars a dá se tedy očekávat, že noví astronauti budou létat dále než kdy dříve. Proto se pro americké občany otevřela možnost stát se astronautem a být součástí objevování věcí dosud nepoznaných.

Co vás čeká na pozici astronauta?

• Účast na simulacích misí, které připravují astronauty na spolupráci s letovými dispečery v řídicím středisku mise.
  • Realizace vědeckých experimentů, včetně těch ve stavu beztíže.
  • Provádění pozemních podpůrných operací pro výcvikové mise astronautů.
  • Vykonávání úkolů ve volném vesmíru kolem kosmických lodí, vesmírných stanic a na povrchu planet, včetně práce s robotickými systémy a podílení se na vývoji a testování budoucích aktivit ve volném vesmíru.
  • Provádění operací ve vesmíru, včetně Mezinárodní vesmírné stanice (ISS), podílení se na vývoji a testování budoucích kosmických lodí, provádění údržby kosmické lodi.
  • Asistence při vývoji a provozu programů pilotovaných vesmírných letů a dalších a agenturních úkolů v souladu s příslušnými pokyny.
  • Být tváří NASA, prezentovat společnost na mezinárodní úrovni, sdílet objevy a cíle.

Požadavky na vzdělání

Dokončený magisterský titul (nebo vyšší) na vysoké škole nebo univerzitě s hlavním studiem v oboru přírodních věd, inženýrství, matematiky, lékařství, biologie, fyzikálních věd nebo informatiky.

Zároveň musíte mít specializovanou praxi (minimálně 3 roky) v rámci jednoho z dílčích oborů: Pilot, Lékař, Biologické a lékařské vědy, Fyzikální vědy, Inženýrství a provoz a Letová zkouška.

Místo výkonu a platové zařazení

• Vesmírné středisko Lyndona B. Johnsona, Houston, Texas
  • Plat: $152 258 za rok

Práce astronauta je mimořádně náročná a vyžaduje kombinaci vynikající fyzické kondice a psychické odolnosti. Astronaut musí být schopen překonat extrémní podmínky vesmíru, jako je mikrogravitace, kosmické záření a zároveň musí být schopen pracovat v izolovaném prostředí, kde každé rozhodnutí může mít zásadní důsledky. Ačkoli je práce astronauta častým dětským snem, šance se jím skutečně stát je velmi nízká i kvůli vysokému zájmu a velké konkurenci.

A co vy, chtěli jste být astronautem, lákala vás cesta vesmírem a možnost objevování neznámých vesmírných těles a planet?

Zdroje: