Hlavní obsah
Sport

Rozhovor s Táňou Bystroňovou: Jsem holka z Ostravy, která má ráda lidi a život naplno

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Táňa Bystroňová s jejím svolením

Momentálně je jednou z nejznámějších moderátorek České republiky, ale věhlas si získala i v zahraničních médiích. Přitom pracuje „pouze“ pro třetiligový klub Viagem Ústí nad Labem.

Článek

Všechno ovšem dělá tak trochu po svém, a především naplno ukazuje svou krásu a ženskost. Samozřejmě mluvíme o Táně Bystroňové, kterou jsme pro vás vyzpovídali.

Na začátek nám řekněte – kdo vlastně je Táňa Bystroňová?

Holka z Ostravy, která má ráda lidi a život naplno. Nesnáším, když se někdo mračí nebo se bere příliš vážně. Pořád se snažím někam posouvat a hledat něco nového, abych se nikdy nenudila nebo kariérně nezamrzla na jednom místě. Je to taková prevence syndromu vyhoření, protože největší strach mám ze stereotypu. Od dětství jsem hrála a zpívala v divadle, kam mě dali rodiče, protože viděli, že jsem dítě, které se rádo předvádí. Později jsem se během studií dala na modeling, a protože jsem nebyla spokojená se službami na trhu, začala jsem se zajímat i o vizážistiku. S těmito obory souvisejí i sociální sítě, které se mi docela chytly, a tak mi začalo dávat smysl vydělávat i díky nim. Hlavně mě to přivedlo k tomu, abych se o marketing a tvorbu obsahu začala zajímat víc, protože to má budoucnost.

Nejen české fotbalové fanoušky jste zaujala svou spoluprací s třetiligovým klubem Viagem Ústí nad Labem. Nápad s moderováním ve fotbalovém prostředí vás nadchnul hned na začátku nebo jste si k němu musela najít cestu?

Už od základní školy jsem moderovala různé vernisáže, akademie, zábavné programy, výročí, a dokonce i tiskové konference. V rámci praxe jsem dělala i animátora, takže jsem měla brigádu jako moderátorka dětských karnevalů. Což mi šlo, protože děti jsou vděčné publikum, které chyby buď nepozná nebo odpustí. Když za mnou přišli s tím, že mám moderovat fotbal, pomyslela jsem si, že u nás v rodině děláme hodně sportů i na profesionální úrovni, ale zrovna fotbal ne. Řekla jsem si, že si budu muset pořádně nastudovat pravidla. Na druhou stranu jsem věděla, že otázky ve světě sportu jsou pro moderátora ty nejjednodušší – ptáte se na výsledky a řešíte, co se stalo před chvílí. Sportovci jsou po akci unavení a spěchají, takže rozhovory jsou vždycky krátké. Nakonec jsem si odsouhlasila, že to zvládnu.

Ke klubu jsem si hledala cestu postupně – nejprve jsem musela poznat Ústí a pak Viagem, který klub vlastní. Přiznám se, že mi to přišlo i vtipné, když jsem začala jezdit trasu Ostrava–Praha–Ústí, ale zvykla jsem si a vlastně to mám ráda. Když je dobrý kolektiv, jde všechno snadno, a to ve Viagemu i na stadionu je. Už z médií můžete vidět, že ve vedení máme vtipálky, a když je v práci sranda, jde to samo. Slova „nejde“ nebo „nemožné“ u nás neexistují.

Nosíte přitom poměrně vyzývavé oděvy. To je prostě součást vašeho stylu nebo to byl tak trochu i nápad od klubu?

Ráda se oblékám jako žena a jsem ráda, když mě v tom v práci podporují. Snažím se mladým holkám ukázat, že styl není o financích, ale o nápadech. Ráda si přivstanu, abych si vytvořila outfit, upravila vlasy a nalíčila se, protože když se cítím dobře, mohu tu energii předat ostatním. Je to základ pro dobrý den a jakoukoli lepší příležitost. Plus plné břicho dobrého jídla a kávy – bez toho to u mě taky nejde.

Představovala jste si vůbec na začátku, že tato spolupráce bude mít takový úspěch a pozornost nebo to bylo i pro vás překvapení?

Věřila jsem tomu od začátku, protože když se do něčeho pustím, dělám to na 110 %. Jsem ve znamení Střelce, a to na mě docela sedí.

Ženy a fotbal. To je vlastně velice dobré spojení. Mělo by se podle vás celkově více používat i v profesionálním fotbale?

Ano, na fotbal by měli chodit všichni. Koneckonců si myslím, že žena může být lepší fanynka díky své hlasové výbavě než muž, haha. Ať na fotbal chodí parta holek koukat na sportovce a stejně tak ať chlapi berou své manželky – je to společenská záležitost stejně jako třeba divadelní představení. Obzvlášť u nás ve FK Viagem Ústí, kde neustále vylepšujeme, jak fanouškům utkání zpříjemnit. V létě jsem o pauze moderovala dětské soutěže, máme roznos piva, milé hostesky, skákací hrad, tombolu, hlasatele, fanshop, místo vstupného můžete přispět výstupným a během zápasu si dáte dobré jídlo i pití nejen ve VIP.

Sledujete třeba i ženskou odnož tohoto sportu? V poslední době je u nás na vzestupu, i když stále hodně zaostává za tím mužským. Dokázala byste si třeba představit nějakou propagaci pomocí síly ženskosti, která by tomu pomohla?

Jako malá jsem si ráda kopala s bratranci, protože to patřilo k aktivitám naší party. Dokonce jsme na základní škole hráli McDonald’s Cup a já byla náhradní brankářka. Ale na profesionální nebo aktivní úrovni mě tahle babská evoluce nezaujala.

Jinak co se týká ženských sil – já na to nehledím, mám ráda, když se pohlaví berou stejně.

Foto: Táňa Bystroňová s jejím svolením

Táňa Bystroňová

Máte svého favorita v rámci prvoligové kopané nebo fandíte jen Ústí?

Nemám. Mám to jasný – FK Viagem, jsou to takové moje fotbalové mamky, které mi ukazují, co to znamená dělat fotbal.

Vystupujete i jako Cage Girl v organizaci Clash of the Stars, která před nedávnem oznámila svůj poslední galavečer. Chtěla bys tuto funkci dělat třeba v jiné organizaci?

Dělala jsem i v jiných organizacích, ale aktuálně mám tolik práce, že vůbec netuším, co bude. Clash je rodina a na ty akce se jezdí jinak než jen do práce. Mám je ráda a věřím, že s vedením a partnery budeme jednou jezdit třeba rekreovat na chatu, ať už organizace bude nebo ne.

Nebo byste se třeba chtěla posunout i na jinou pozice v rámci fotbalového prostředí?

Jinou pozici? Leda že až budeme ve vyšší lize, pak bych k moderování ráda přidala i práci sakutky… haha. Ráda cestuji, obzvlášť letecky, a mít za to ještě zaplaceno – by byl sen.

V předprodeji už je charitativní kalendář Viagemu, na němž jste se rovněž podílela. Řekněte nám k němu něco víc. Kdo je jeho součástí, kam by měl jít výdělek a třeba veselou historku z focení…

Ano, na křest kalendáře se už těším. Bylo náročné vymyslet tolik fotek v rámci jednoho místa, ale naštěstí jsem si zvolila fajn tým – moje kamarádky, které mají rády prosecco a nejsou to žádné „cácory“, jak píší média, ale slušné vzdělané holky. Tereza je učitelka na ZŠ, Eliška studuje veterinu a hygienu, Kiki je sestra u zubaře a matka dvou dětí. Historek bylo mnoho, třeba když se na stadion vrátili všichni hráči ze zápasu přesně v moment, kdy jsme šly fotit nejodhalenější scénu ve vířivce a musely projít jejich šatnou.

Bylo léto a lidé na dovolených, takže bylo málo pomocných rukou, a tak jsem poprosila analytika Viagemu, Lukáše Nováka, aby nás do Ústí odvezl a pomohl. Dodnes ho vidím, jak se mnou věší podprsenky v šatně jako kulisu a pomáhá nás kropit hadicí, abychom měly hezkou fotku na hřišti. Přitom je to jedna z největších kapacit v oboru, jakou firma má. Výtěžek půjde na naši nadaci Vykopej.se.

Foto: Táňa Bystroňová s jejím svolením

Táňa Bystroňová

A na závěr mi prozraďte, jestli třeba chystáte i nějakou novou zajímavou spolupráci.

Ano, chystám. Blíží se módní přehlídky a Halloween Wonderland párty, kde jsem jednou z tváří největší akce tohoto typu v Evropě. Přes zimu budu pracovně cestovat s agenturou na zážitky, pravděpodobně do vily v Indonésii. Dostala jsem chuť překračovat svoji komfortní zónu.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz