Hlavní obsah
Umění a zábava

Peče celá země. A také kvůli tomu tloustne a blbne

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Jade Ten Wikimedia Commons CC-BY-SA-4.0

Ilustrační foto

Nijak se netajím tím, že občas něco dobrého ráda upeču. Ale držím se dlouholeté rodinné tradice, že pečení je záležitost sváteční a nemělo by se to s ním přehánět.

Článek

Jenže právě to se u nás děje kvůli pořadu České televize „Peče celá země“, kterou považuji v případě veřejnoprávní televize za obzvláště nevhodnou. Díky své tetě z Anglie (odkud se tato další stupidní reality show rozšířila do celého světa), vím, že tam způsobila docela velký poprask, protože různí experti varují, že má negativní dopad na obézní populaci. Myslím si, že to samé platí i pro nás. Schválně jsem si „vygooglovala“, kolik lidí je u nás postiženo obezitou a výsledek mě zaskočil. Na Seznamu jsem dohledala, že Česko je co se výskytu obezity týče na světové špičce: Šest z deseti Čechů má nadváhu a každý pátý je obézní. Též polovina obyvatel v EU, kam se show „Peče celé země“ rozšířila, má problémy s váhou.

Nejmenší zlo

Já sama mám co dělat, abych své děti odlákala od pastí sladkostí, které na ně číhají ze všech stran. Vždy, když jdu do obchodu s hrůzou vidím, kolik regálů je věnováno různým sladkostem a koupit něco na svačinu, v čem není přemíra tuku a cukru v té nejhorší formě, opravdu není snadné. Nakonec považuji za nejmenší zlo tvarohový nebo makový koláč, protože je v něm alespoň nějaká „přidaná hodnota“ (bílkovina) nebo superpotravina (mák). A pokud doma něco peču, pak se také podle přidané hodnoty rozhoduji.

Celou rodinou milovaný je štrúdl se spoustou jablek, ořechů a skořicí, těsto dělám tenoučké a podle výborného vídeňského receptu. Kupované listové už kvůli jeho složení dávno nekupujeme. Nedělní pohodičku u nás doma také dokáže vykouzlit ořechová bábovka nebo perník, který jsem „vytunila“ . Díky mandlím, ořechům a čokoládě je docela přijatelný. Už delší dobu se snažím snižovat množství cukru. Když jsem nedávno slavila narozeniny, upekla jsem oblíbené minidortíky „Pavlova“ a cukr jsem srazila až nadoraz možného. O to více jsem ho ozdobila pomerančem, ananasem, kiwi a granátovým jablkem.

Pečte teď!

Ale nejvíce mi vadí formát „Peče celá země“, který dělá z účinkujících všude, kde se vysílá, cvičené opičky. Trapné jsou taky různé scénky (třeba když Kopta do zahradní kytice nacpal klobásy a Tereza Bebarová u toho dělala diblíka). A hodně alergická už jsem na sousloví „osobní výzva“ a především na nové a nové kuchařské a pekařské show, ve kterých porota buzeruje soutěžící. Hlídá jim časový limit, dramaticky nařizuje „Pečte teď!“ a poté „Ukončete veškeré práce. Odstupte!“ Hrůza, jak se nechají všichni za peníze zblbnout.

V načančané kýčovité show působí moderátor a porotce s vystrčeným břichem jako pěst na oko. S panem Maršálkem už to v ČT hodně přehánějí a dělají všechno pro to, aby se lidem zprotivil.

Zdroj:

Česká televize

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz