Hlavní obsah
Názory a úvahy

Důchodci mají 2 auta a vlastní parkovací stání. Tak špatně na tom zřejmě nejsou

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay/Public domain

Dnes jsem zjistila, že dnešní senioři na tom nejsou tak špatně, jak vlastně neustále uvádějí. Většina z nich totiž vlastní několik osobních automobilů. A o žádné obyčejné vozy se opravdu nejedná.

Článek

V médiích, na internetu, na sociálních sítích, ale i v MHD. Téměř všude se doslechnete nebo dočtete, že dnešní senioři na tom nejsou vůbec dobře. Podle všeho jim důchody nestačí, někteří si musí půjčovat od svých dětí a druzí pobírají všemožné příspěvky. Já jsem tedy dnes dospěla k trochu jinému názoru. A bohužel ne jednou, ale to, co jsem viděla, jsem si ověřila i u několika svých známých a rodinných přátel.

2 auta a 2 parkovací stání

Když jsem šla na procházku s kočárkem po našem sídlišti, zjistila jsem, že senioři na tom nebudou tak špatně, jak se může na první pohled zdát. Manželský pár, který bydlí v sousedním domě, totiž vlastní dva osobní automobily. A opravdu se nejedná o žádné obyčejné favority nebo felície. Pán vlastní Volkswagen Tiguan, což je opravdu velké auto. Levné také určitě nebylo. Navíc si všichni umíme spočítat, kolik stojí roční povinné ručení a havarijní pojištění. Kolem 14 tisíc za rok to bude. Jeho manželka vlastní Škodu Kamiq, kde povinné ručení také bude okolo 14 tisíc. Myslím si, že na taková auta dosáhne v dnešní době jen málokterý senior.

V dnešní době nemají peníze na auto ani mladí lidé, kteří nejsou schopní splácet hypotéku. Natož aby taková mladá rodina měla dva osobní automobily, které se výrazně propíší do rodinného rozpočtu. K tomu se však přidává ještě další finanční starost a tím je cena paliva. Ceny benzínu a nafty jdou nahoru. Dále si tito senioři platí vlastní parkovací stání. Jedno místo stojí 1500 korun na měsíc. To máme dohromady hned 3000 korun, které jsou zbytečné. A upozorňuji, že se nejedná o žádné vyhrazené ZTP parkování.

Je to realita

Bohužel, nejsem člověk, který by si informace neověřoval. Když jsem to řekla své mamince, která už je také v důchodu, řekla mi, že to je u seniorů běžné. Většina z nich minimálně jeden nový automobil vlastní. Většina z nich ho platila hotově, náklady nejsou problém a povinné ručení nevadí. Jsou to ročně výdaje pohybující se v řádech několika desetitisíců, ale to jim nevadí. Jenže, když čtu články o tom, jak se dnešní senioři nemají dobře a třou bídu, nějak mi to nedává logiku. Pokud jsem na tom finančně špatně, kde vezmu peníze na nové auto?

Myslím si, že senioři na tom nejsou tak špatně. Jen se z nich neustále dělají nejslabší členové naší společnosti. Asi semnou nebudete souhlasit, ale bohužel tuto informaci mám z více stran. Dnešní důchody nejsou tak špatné, jak se může zdát. Průměrná penze je ve výši 20 - 25 tisíc korun. Pokud se v domácnosti sejdou dva senioři pobírající takový důchod, a přitom si ještě oba přivydělají, pak mají měsíční příjem více jak 50 tisíc. Z toho se dá velmi dobře vyžít a ještě k tomu si pořídit nějaké pěkné auto a užít si i hezkou dovolenou u moře nebo wellnes několikrát do roka.

Zdroj: vlastní text a názor

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz