Hlavní obsah
Názory a úvahy

Kojící matky v obchodních centrech jsou zlo

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay/public domain

Ano, znovu se budeme bavit o kojení. Na internetu jsem pročetla nespočet diskuzí o tom, jak je kojení na veřejnosti běžné a normální, ale mě tedy normální vůbec nepřipadá. Proč?

Článek

Nechtěla jsem se k tomuto tématu nikdy vyjadřovat. Až má vlastní zkušenost a zážitek mě přivedla na jiné myšlenky. Zjistila jsem, že kojící matky nemají žádné zábrany a své dítě kojí všude. Osobně se domnívám, že kojení by měla být soukromá a intimní věc ženy. Nezlobte se na mě milé kojící matky, ale vystrkovat bradavky v přeplněné stravovací zóně, mezi lidmi, mi přijde fakt nechutné. Hlavně, když vám to mléko teče po celém prsu. Nechápu tento dnešní trend. Ať jdu poslední dobou kamkoliv, všude jsou kojící matky, které se nestydí své dítě krmit i v MHD. Dříve nic takového neexistovalo. Dítě se nakojilo v klidu doma a další 2-3 hodiny zvládlo bez jídla. Nikdo si nedovolil kojit v obchodě, v MHD nebo v bance.

Dnešní matky nemají žádné zábrany ani soudnost. Není jim hanba prso vytáhnout před cizím tříletým dítětem. Navíc není nutné kojit kdykoliv si dítě řekne. Viděla jsem maminku, která si sedla k vedlejšímu stolu v jídelní zóně. Dítě v kočárku bylo naprosto hodné. Vzala ho do náruče, aby se rozhlíželo po světě. Bez jediného náznaku pláče nebo hladu. Matka vytáhla prso na celou jídelnu a dítěti ho surově strčila do pusy. Miminko očividně jíst nechtělo, ale matka za každou cenu to prso dítěti dávala. Proč? Jen proto, aby měla dobrý pocit?

Když na vás kouká vlastní máma

O to horší mi přijde situace, kdy vás sleduje celá jídelna včetně nadšené babičky, která dohlíží na to, zda její vnouče dobře pije. Milé babičky, za vašich dob se toto pohoršování na veřejnosti určitě nedělo, ani byste si to nedovolily. Přijde mi to tak, že jste svou dceru sledovaly i při intimním okamžiku, kdy počala dítě se svým partnerem? Jinak byste nedopustila, aby se maminka odhalovala a ukazovala všem své vnady. A přitom byste na ní nekoukaly jako na svátost. Kojení dítěte by mělo být intimní a pouze soukromou záležitostí, mezi matkou a potomkem. Pokud už je nouze a dítě potřebuje nakrmit, bylo by přípustné se chovat nenápadně nebo si zajít na toalety, kde jsou přebalovací boxy a rovněž prostor na nakrmení dítěte. Zde budete mít pohodlí, soukromí a nikdo vás nebude okukovat.

O to více zděšená jsem byla v okamžiku, kdy jsem si přečetla článek, že ve většině západních zemí jsou matky kojící na veřejnosti chráněny zákonem. Kojit mohou kdekoliv a kdykoliv. K tomu se vyjádřil i psycholog, který tvrdí, že je na uvážení matky, kde své miminko bude kojit. „Musí vytvářet prostředí, ve kterém se budou matky cítit při kojení bezpečné a nediskriminované. Pokud by nebylo umožněno matkám kojit na veřejnosti, znamenalo by to, že nemohou udržovat sociální vazby mimo svůj domov bez strachu, že se v případě potřeby budou muset skrývat na toaletě či podobném místě.“ Dle slov tohoto odborníka záleží jen na dané mamince, jaké prostředí pro tento okamžik zvolí.

Žádná soudnost

Osobně se domnívám, že přeplněné obchodní centrum nebo úřady nejsou správným místem. A proč nás kojení na veřejnosti tak rozčiluje? Zřejmě proto, že se dnešní maminky chovají, jako kdyby jim patřil svět. Chápu, že životní potřeba dítěte je priorita. S tím souhlasím a přijde mi to jako samozřejmost. Ale myslím, že žádnému miminku by se nic nestalo, kdyby s ním jeho maminka v klidu dojela do soukromého místa, kde by své milované dítko nakojila.

A co je ještě horší? Když vidíte kojící maminku, která má ke svému prsu přisáté tříleté dítě, které je pomalu větší než ona. A přitom své poprsí veřejně ukazuje na celý svět.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz