Článek
V době své největší slávy byla skutečným sex symbolem a její půvab působil jako magnet na muže. Díky svému talentu a vzhledu se jí podařilo to, co mnoha českým hercům té doby ne – uspět v zahraničí. Její filmografie zahrnuje řadu významných rolí jak v československých, tak zahraničních produkcích.
Hvězdná kariéra
Zora má za sebou docela zajímavý životní příběh. Narodila se v Praze v roce 1950 a již odmalička snila o herecké kariéře. Ale jak už to v životě bývá, osud si s ní pohrál trochu jinak. Nejdříve se prosadila v dívčím triu, kde okouzlovala publikum svým tancem a zpěvem. Dívky si získaly takovou popularitu, že se o ně začali zajímat agenti z různých koutů světa. A potom přišel ten zlomový moment. Jednoho dne zazvonil telefon a na druhé straně byla italská agentura, a nabídli jí vystoupení přímo v Římě. A tam se to celé odehrálo. Zora svojí krásou a talentem doslova učarovala místní filmové producenty, a z mladé pražské zpěvačky se najednou stala mezinárodní hvězda.
Byla známá pod různými jmény
Když Zora dostala první velkou roli, byl to italský horor La casa dalle finestre che ridono, který odstartoval její neuvěřitelnou kariéru v Itálii. A nebyl to jen tak ledajaký start. Následovalo dalších skoro dvacet italských filmů. Zatímco v Itálii točila jeden film za druhým, u nás jsme ji pořádně poznali až v roce 1979 díky dramatu Křehké vztahy. Od té doby pendlovala mezi českou a italskou filmovou scénou jako na houpačce. Je docela k neuvěření, že v Itálii byla mnohem větší hvězdou než doma v Československu. Tam byla známá pod různými uměleckými jmény, jako Zora Kerowa, Zora Kerova nebo Zora Ulla Kessler. Před kamerou vystupovala vždycky sebevědomě a přirozeně, což jí pomohlo v její další velmi úspěšné kariéře.
Umělecká všestrannost
Její talent se neomezoval pouze na herectví. Výrazně se prosadila i v modelingu, kde její fotografie zdobily titulní strany prestižních módních magazínů. Zajímavostí je, že svou hereckou kariéru spojila i s rodinou, a v roce 2006 si zahrála po boku své dcery Petry v hororu La radice del male. I přes značný úspěch v Itálii a nabídku tamního občanství zůstala věrná své vlasti. Díky tomu si zachovala možnost volně cestovat mezi oběma zeměmi.
Toto rozhodnutí významně ovlivnilo její osobní život. Během jedné z návštěv Prahy se na večírku seznámila s hudebním skladatelem Petrem Hapkou. Toto setkání přerostlo ve velkou lásku, která změnila její život. Kvůli tomuto vztahu se rozhodla opustit Itálii a po svatbě s Hapkou se natrvalo usadila v Československu. V české kinematografii pak ztvárnila nezapomenutelné role ve filmech jako Fešák Hubert, Anděl s ďáblem v těle nebo Vítr v kapse.
Složité manželství
Manželství Zory Ully Keslerové s Petrem Hapkou bylo ze začátku šťastné, ale zároveň i velmi bolestné. Jejich první pokus o miminko skončil tragicky. Chlapeček prohrál boj o život a zemřel krátce po narození. Štěstí se na ně usmálo až napodruhé, kdy se jim narodila dcera Petra. Šestnáctileté soužití s Petrem Hapkou ale nebylo procházkou růžovým sadem. Zatímco Zora byla oddanou manželkou, její muž, známý hudební skladatel, vedl bohémský život a udržoval vztahy s mnoha ženami. Domov často vyměňoval za společnost milenek, a to nakonec vedlo k rozpadu jejich manželství.
Návrat do Itálie
Poté se Zora rozhodla pro radikální změnu, a i s dcerou se přestěhovala zpátky do Itálie. Tam začala psát novou kapitolu svého života, a našla si nového partnera. Přesto její city k Hapkovi nikdy nevyhasly. Když později onemocněl Alzheimerovou chorobou, věrně ho navštěvovala až do jeho posledních dnů. Její zatím poslední herecké vystoupení bylo v komedii Marie Poledňákové Líbáš jako ďábel. Sama herečka se netají tím, že by se dalším filmovým rolím nebránila. Tím dává najevo, že její herecká kariéra možná ještě není u konce.
Zdroje: