Hlavní obsah
Finance

Skrytá past jménem Oneplay. I na mě zkusili zdražení bezplatné služby, ale marně

Foto: Freepik

Oneplay dělá zákazníkům O2 víc škody než užitku.

Oneplay trápí zákazníky O2 automatickým převedením do placené verze. Bránit se ale můžete, jen to nevzdat po prvním pokusu a vědět, jak na to. V článku najdete praktické rady.

Článek

Jako obchodník už od školních let jsem si myslela, že mě obchodní praktiky velkých firem nepřestanou překvapovat. Mýlila jsem se. Stále dokážou vymyslet něco, co mě dokáže rozčílit.

Automatické zdražení bez souhlasu

Nedávno mi přišlo avízo, že mám nově Oneplay a budu za něj platit. Zarazilo mě to. Vždyť mi tuto službu dali zdarma k internetu, proč ji mám najednou platit? Nejde ani tak o peníze, částka je zanedbatelná oproti jiným měsíčním poplatkům. Vadí mi ta vyčůranost celého postupu.

Automatický dopis, který v podstatě říká: „Rovnou vás dáváme do placeného režimu.“ Jakoby původní podmínky smlouvy přestaly platit. Žádný souhlas, žádné dotázání se – prostě hotová věc.

Varianta zdarma není zdarma

Pak se dočtete v diskuzích, že můžete požádat o vrácení do bezplatného režimu. V teorii to zní jednoduše. V praxi? Zákaznická linka je přetížená, chatbot vám nepomůže a zdá se, že celý systém je navržený tak, aby vás odradil.

Jako živnostník vím, že kdyby si něco takového dovolil někdo z nás malých podnikatelů, veřejnost by nás sežrala zaživa. A nekalé praktiky se rovnají právním potížím.. a kdo z živnostníků má na drahé právníky?

Cesta do minulosti

Celá situace mě přivedla k zamyšlení. Firmy očividně spoléhají na lenost nebo rezignaci zákazníků. Kalkulují s tím, že většina lidí se bude snažit zavolat, neprojde a nakonec to vzdá. Ti, kteří se nevzdají, jsou menšina, a s tou se dá jednat.

Nenechte se odradit a bojujte

Nevzdávejte to po prvním neúspěchu. Pokud vám telefon nebo online řešení nefunguje, zkuste osobní návštěvu. Často je to nejrychlejší cesta k řešení (za pár minut jsem měla televizi vyřešenou).

  • Vše dokumentujte – původní podmínky, veškerou komunikaci, změny, které firma provedla jednostranně.
  • Používejte písemnou komunikaci tam, kde je to možné – budete mít důkaz o svých požadavcích.
  • Pamatujte si svá práva. Zákon o ochraně spotřebitele existuje i pro takové případy.

Obchod by měl být o partnerství

Je škoda, že se podobné praktiky stávají běžnými. Poškozují důvěru mezi firmami a zákazníky a vytvářejí prostředí, kde se normální stává to, co by mělo být nepřijatelné.

Možná je to naivní, ale stále věřím, že obchod by měl být o partnerství, ne o tom, jak zákazníka přelstít. A možná právě proto mě podobné praktiky stále dokážou rozčílit.

Takže se nenechte odradit. Jděte si za svým, často to funguje lépe, než byste čekali.

Anketa

Jak to máte s Oneplay vy?
Taky mě tím naštvali – bez souhlasu nemají co měnit.
75,4 %
Všiml/a jsem si, ale zatím neřešil/a.
4,6 %
Ještě o tom nic nevím, jdu to hned zkontrolovat!
1,8 %
Je mi to jedno, nemám služby u O2.
18,2 %
Celkem hlasovalo 4067 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz