Článek
Bára Holická, se svojí spolujezdkyní Lucií Engovou jako navigátorkou, se rozhodla, že v rámci první české ryze dámské posádky pokoří nejslavnější a pravděpodobně také nejtěžší rallye světa, Dakar. To by samo o sobě mohlo být zajímavé, ale nijak převratná informace by to asi nebyla. Kdyby ovšem…
… kdyby ovšem na tuhle rallye nevyrazily ve 44 let starém Citroenu 2CV, který snad každý zná pod přezdívkou „Kachna“. Holky pojedou v kategorii Dakar classic a nebudou to mít vůbec snadné. Naopak, výběrem auta si to udělaly ještě těžší. O tom, jak je tohle dobrodružství náročné, proč si vybraly zrovna „Kachnu“, kolik to stojí peněz, kde na to holky vzaly a co vše musely obětovat, aby se na Dakar dostaly, si Bára povídala v epizodě podcastu 30 MINUT LAJFU.
Co v rozhovoru, mimo jiné, zaznělo?
Třeba to, že se auto, které bylo v téměř původním stavu, muselo komplet předělat. Že není kde trénovat jízdu v dunách a že největším problémem může být jedna nedostatková součástka. Bára také prozradila, jak probíhá příprava na soutěž, čeho se bojí nejvíce a jak se na Dakaru tráví večery po dojezdu do cíle.
Velkým problémem také bylo shánění peněz. Částka za účast na soutěži, nákup auta a jeho následná přestavba šla totiž do miliónů. Jak se dá taková částka sehnat a proč to Bára vůbec dělá? S jakým cílem do Saudské Arábie vlastně vyráží. Není to finanční sebevražda?
Časová osa
1:00 - Proč právě toto auto?
6:00 - Technické specifikace Kachny
11:30 - Jakou má Kachna slabinu?
13:00 - Rallye úpravy na Kachně
14:45 - Co je na Dakaru nejdražší?
18:20 - Kategorie Dakar Classic
21:00 - Denní režim posádky
26:50 - Co všechno si s sebou vezou
32:30 - Proč mají na autě číslo 903