Hlavní obsah
Nakupování

Kuchyňka z Lidlu odstartovala šílenství. Rodiče marně objíždějí obchody

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay

Dřevěnou kuchyňku se slevou 66 procent měl Lidl nabízet od čtvrtka 11. ledna. Zájemců je ale zjevně mnohem více, než bylo zboží.

Článek

Je krátce po Vánocích a ochota lidí utrácet klesla. S jednou výjimkou, a to jsou novoroční slevy. Padnou-li ceny dostatečně nízko, peněženky zákazníků se znovu velkoryse otevřou. A obchodníci o tom vědí, a tak si pro nás připravili akce, kterým se jednoduše nedá odolat.

Velká sháňka

S mimořádně lákavou akcí přišel tentokrát Lidl. Na svých stránkách a v letácích nabízí dětskou dřevěnou kuchyňku za pouhých 999 korun, což znamená slevu z původní ceny o celé dva tisíce. Hračka je skutečně ze dřeva, což znamená, že se její cena pohybuje nejméně o dva tisíce níže, než je u takových výrobků běžné. Přiznám se, že mne tato nabídka zlákala také. Jenže v eshopu vytrvale svítila hláška, že „Tato položka již není v nabídce“, a tak nezbývalo než vyrazit na nejbližší pobočku řetězce. Inu, nebyla jsem tam jedinou zájemkyní, ale regál, kde měla být vystavena, zel prázdnotou. „Dostali jsme na sklad jen jednu a byla hned pryč,“ komentuje naše zoufalství kolemjdoucí pracovnice, která se chystala doplňovat zboží v oddělení mléčných výrobků. „Už brzy ráno tady po ní byla velká sháňka, přišlo už tak kolem dvaceti lidí,“ dodala zaměstnankyně, což mě vedlo ke kontrole času - moje hodinky právě ukazovaly 8:11 hodin.

Volám manželovi, který je právě na cestě do práce. Slibuje, že zajde do Lidlu, který míjí cestou. Odpověď je negativní. A je tomu tak i v jiných prodejnách v okolí, které oba zkoušíme. Zhruba po hodině a půl to vzdávám. Po příchodu domů letmo nahlédnu do „maminkovských“ skupin. Téma dřevěné kuchyňky tam jede. Jako první na mne vyskočí barevně rámované oznámení. „Chlap si dnes přivstal a že malému udělá radost a koupí mu kuchyňku. Projel tři Lidly a ani v jednom nebyla k dostání. Ze strany Lidlu, dobrý tah na lidi, aby je nalákali do obchodu. Takže kdo sháníte kuchyňku, neshánějte jelikož je to zbytečné! Někde nedostali prý ani jednu kuchyňku na sklad anebo jen po jednom kuse. A online ji radši nedali vůbec,“ píše jedna z aktivních pisatelek a další zmiňují, že udělaly velmi podobnou zkušenost.

Nula kusů na skladu

Následně zjišťuji, že téma „dřevěná kuchyňka“ na sítích rezonuje už od včerejška. „Sehnat ji byl boj . Ještě, že kámošky přítel pracuje v Lidlu. Ještě jí složit,“ psala jedna maminka už včera, kdy kuchyňka ještě ani nebyla v nabídce oficiálně. „To máte super. Nevěřím že zítra nějaká bude když má být až od zítra v akci,“ kontrují dotčené maminky, které si na tuto výhodnou nabídku také „brousily zuby“. Ostatní komentáře jsou velmi podobné a dnes k nim přibývají zprávy, kde se pisatelky dělí o informace, kde všude narazily na prázdné regály. „Já jsem ji sehnala náhodou. Poslední kus, ale teda těžký to je jak k…a,“ komentuje situaci jedna z těch šťastnějších. „Taky jsem ji dnes sehnala v Olomouci. Měly poslední. Dokonce tu bílo-zelenou co je na netu. Skládala jsem ji sama skoro čtyři hodiny, kdyby nebyla tak těžká tak letěla z okna. Stačilo, že jsem naivně myslela, že ji odnesu z Lidlu bez košíku. No, neodnesla,“ komentuje další. Celkově ale převládají ženy, které neuspěly a doufají, že obchod zboží ještě naskladní.

Foto: Facebook, skupina Diagnóza máma

Vyprodáno

Říkám si, jak je možné, že jsem zase byla tak naivní. Vždyť bylo jasné, že zboží za takovou cenu bude spíše „tahákem“, marketingovým trikem, jak k obchodu přitáhnout pozornost v době slabších tržeb. „Skočila“ jsem na to, přitom si stačilo přečíst pár zkušeností ostatních, které udělali už včera. Přemítám, jak je možné, že jsme schopné zaměstnat na několik hodin sebe i své protějšky jen proto, abychom sehnali trochu levnější zboží. Copak náš čas a někdy i benzín nic nestojí? Stejně o tom uvažuji ve chvíli, kdy naše městečko vypravuje autobusy do Polska, aby si tam lidé nakoupili o trochu levnější zboží. Bydlíme daleko od hranic s touto zemí, která se podle všeho stala rájem levných potravin, a tak tím obvykle stráví celý den, na který si v práci musí vzít volno a přijedou zcela vyčerpaní. Skutečně se to vyplatí? Kromě času přicházejí i o peníze za jízdné, a navíc si obvykle přivezou více potravin, než jsou schopni v rámci expirace zkonzumovat, což s sebou nese další zbytečnou útratu. Zda je to české specifikum nevím, ale zjevně náš mozek na slevy reaguje tak silně, že dokáže svou racionální část na chvilku „vypnout“. Jestli tomu nevěříte, nikdy jste v desetistupňových mrazech nesháněli dětskou kuchyňku, která vás uhranula na letáku. A udělali jste dobře.

Zdroj: Leták Lidlu na týden o 8. do 14. 1. 2024

Sociální sítě

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:
Kuchyňské linky

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz