Hlavní obsah
Zdraví

Nemůžu spát! V noci jsem 5× vzhůru. Připadám si jak spráskaný pes

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Lemmyu/www.pexels.com

Počítání oveček nezabralo

Kvalitu spánku ovlivňuje mnoho činností, které si neradi odpíráme. Pak přichází rozladění organismu a hledání zkratky k dobrému pocitu.

Článek

Začíná to nenápadně, říkáme, že si užíváme

Dokud se nezačneme cítit nekomfortně, kvalitu svého života téměř nikdo neřeší. Je to přirozené. Ládujeme se tím, co nám chutná. Jakákoliv příležitost k oslavě je automaticky spojená s alkoholem. První cigaretu většina z nás ochutnala na střední, aby zapadla mezi spolužáky. Slabší povahy si vypěstovaly závislost a dotáhly si ji do středního věku.

Sklízíme, co jsme zaseli, ale říkáme tomu civilizační nemoci

Věk jsem si nikdy nepřipouštěla, zastavil se mi někde kolem 27. Divný to začalo být, když mě dohnaly vlastní děti. Pak mě pobavila otázka jednoho známého, který překročil magickou pětačtyřicítku. Tebe nic nebolí? Ne, a tebe? Všechno!

Jako preventistka – doslova i přesvědčením, jsem byla celkem překvapená, když mi tělo začalo dávat najevo, že už mi není 30. Než mi to docvaklo, oběhla jsem sérii rehabilitací, skočila na rentgen, z jídelníčku vyřadila laktózu a rozhodla se chodit do práce pěšky. Ať mám přehled, nasadím náramek, co mi kroky spočítá.

Anketa

Jak hodnotíte svůj spánek?
Spím, jak na vodě, registruji vše, co se kolem děje
79,2 %
Když spím, nevím o světě
10 %
Kvalitu svého spánku sleduji a snažím se ho vylepšit
10,8 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 1385 čtenářů.

Jak moc si dáváte záležet na kvalitě svého spaní?

Jako první, co každého napadne v souvislosti s kvalitou spánku, je dobrá postel a matrace. Důležitá je také poloha při spánku, podložení některých částí těla. Kromě zmíněného alkoholu, konzumace cukru a jídla obecně, krátce před spaním nám kvalitu spánku nepodpoří.

Jak jsem později zjistila, náramek mi každé ráno dá v procentech vědět spánkové skóre. Tak první věc, kterou ráno musíte udělat, je kontrola. Protože brzy se vás někdo zeptá. Jak ses vyspal/a miláčku?

Zní to komicky

Od mládí mě zajímaly informace o tom, co dokáže ovlivnit naše zdraví, spánek, životní energii. Jsem k smíchu, když před odpovědí na kvalitu spánku, mám nejdřív potřebu mrknout do mobilu, ale ruku na srdce.. kdo si dává záležet, aby spal dostatečně dlouho a fáze hlubokého spánku přesahovala 20%? Když máte k dispozici možnost kontroly, získáte přehled a s trochou motivace dokážete svůj spánek vyladit. Prášek na spaní kvalitu nezvyšuje. Jak všichni víme, spánek léčí.

Polovina národa po Novém roce naskočí do nějaké detox, restart diety. Věděli jste, že se stačí dobře vyspat? Odpoledne vypněte televizi, jděte na procházku, dejte lehkou večeři, přečtěte oblíbenou knihu, oddejte se sexu a uvidíte sami, že na hubnutí, lepší náladu a více energie není potřeba víc než postel.

Zdroj:

Kniha Spánek je umění, autor Shawn Stevenson

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz