Hlavní obsah
Jídlo a pití

Dostal jsem v kavárně teplou vodu za 95 korun. Podle obsluhy to je prý v pořádku

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pisalek 00

Zázvorový čaj bez zázvoru

Kdysi se tomu říkalo „druhák“. Číšník usušil vylouhovanou kávovou sedlinu a použil ji podruhé, někdy prý dokonce i potřetí. Já jsem v jedné pražské kavárně ochutnal „druhák“ zázvorového čaje.

Článek

Na obchodních schůzkách si dávám nejčastěji kávu. Není to zdravé, ale chutná mi. Tentokrát jsem ale udělal výjimku. I na mně se totiž podepsala současná vlna chřipek a necítil jsem se ve své kůži. V takových situacích si doma dávám směs bylinek ze Srí Lanky, Samahan. Díky zázvoru a dalšímu koření tahle směs funguje skvěle. V kavárně Samahan samozřejmě neprodávají, objednal jsem si proto čaj z čerstvého zázvoru.

Zázvorová fašírka v druhém kole

Dostal jsem konvičku s horkou vodou, ve které bylo sítko se zázvorem. Standardní způsob podávání. Počkal jsme tedy cca 5 minut a nalil čaj do šálku. Jenže ouha. Voda úplně čirá, vůně žádná. Že bych někde udělal chybu? Otevřel jsem konvičku a v sítku viděl na kaši rozdrcený zázvor, jehož vzhled jednoznačně indikoval, že do čerstvosti má tedy skutečně hodně daleko. Nejsem odborník na zázvor, ale tady by i laik poznal, že tahle divná pasta byla ve vodě už hodně dlouho. Rozumějte několikrát.

Ještě si prý nikdo nestěžoval

Přivolaná obsluha mi sdělila, že zázvor je čerstvý a že si ještě nikdy nikdo nestěžoval. Tohle opravdu miluji. Nikdo si nestěžoval, tak si nestěžujte ani vy! Protože v tu chvíli přišel kolega, se kterým jsem měl sjednanou schůzku, ustoupil jsem od vyhroceného řešení situace a věnoval se schůzce samotné. Za horkou vodu jsem následně zaplatil 95 korun a nedostal ani odpověď na pozdrav. Možná proto, že jsem nenechal spropitné. Divný to svět. Kavárnu jmenovat nebudu, ale obsluze vzkaz pošlu: „Styďte se!“

Jaký pán, takový krám

Nemám problém zaplatit 95 korun za horkou vodu se zázvorem, ke které nedostanu ani plastovou vaničku s medem, nebo alespoň třtinový cukr. Mám ale problém akceptovat to, když se ke mně personál kavárny chová jako hospodský z nějaké „čtyřky“ před rokem 1989. Naštěstí je tahle doba už dávno pryč a lze si pro další schůzku vybrat jinou kavárnu. Přesto by se majitelé, či provozovatelé, občas mohli nějaký ten „mystery“ nákup nechat udělat. Možná by se divili, co se u nich v podniku děje. Tedy ovšem v tom případě, že k tomu nedávají personálu sami podnět.

Anketa

Stalo se vám někdy něco podobného? Jak jste to řešili?
Ano, stalo a reklamoval jsem to
56,2 %
Ano, stalo, ale nechal jsem to být
15,5 %
Ne, podobnou zkušenost nemám
28,3 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 457 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz