Hlavní obsah
Názory a úvahy

Vychvalovaná samoobslužná pokladna mi sebrala 5 minut času. Příště radši do fronty

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Freepik

Mají urychlit a zjednodušit nákupy. Tak jsem to vyzkoušel a už vím, že příště radši půjdu do fronty ke klasické pokladní.

Článek

Nic proti samoobslužným pokladnám, když máte v ruce dvě položky, které naskenujete, zaplatíte a odcházíte. Ale když máte trochu větší nákup, je to doslova očistec. Už jen to, že se na tu krátkou chvíli stávám jakýmsi brigádníkem obchodu, kdy si zboží musím sám namarkovat, mi není moc příjemné. Odměnou má být rychlost a jednoduchost, ale to se v mém případě bohužel nekonalo.

Co je to za pečivo?

První „zábavná“ část mě čeká při výběru pečiva. Je skvělé, že na pultu jsou desítku druhů, ze kterých si můžu vybrat, na co mám chuť. U samoobslužné pokladny ten výběr tolik nechválím. Protože hledám a nenacházím. Nejprve jsem zvolil chybnou kategorii a potom zjistím, že malá bagetka je označena jako houska. Ale už jsem v cíli, už jenom zvolit množství a položit na váhu.

Hmotnost nesedí

Pokládám pečivo na kontrolní váhu a nastává problém. Nesedí mi váha. Kontroluji počet kusů, vše sedí. Přesto nemohu pokračovat, asi při pečení někomu ujela ruka a udělal housky větší nebo menší. Personál obchodu se věnuje u vedlejší pokladny jinému problému, tak musím čekat. Hurá, dočkal jsem se. Pár kliknutí na displej a můžu zase pokračovat ve své neplacené brigádě.

Špatný kód, špatná cena

Ne, že bych běhal po obchodech a hledal zlevněné zboží. Ale když vidím v regálu, v takzvaném výprodeji něco, co bych si dal, proč si to nevzít a neušetřit? Jen může nastat problém, kdy v nepozornosti naskenujete klasický čárový kód. Najednou se na displeji objeví jiná cena. Volám personál, vysvětluji problém a jsem poučen, že musím načíst kód ze slevové samolepky. Kontruji, že když by ji někdo nalepil na původní čárový kód, vše by to vysvětlilo.

Osmnáct bylo?

Protože je personál prodejny u mé kasy pečený, vařený, vidí i to, že mám v košíku pár lahvových. Slečna číhá u svého pultíku, aby mi na dálku mohla odsouhlasit, že mi osmnáct opravdu bylo. Naštěstí občanku ukazovat nemusím, hurá, ušetřil jsem pár desítek vteřin.

Ty ale ztratím tím, že musí být odsouhlaseno i to, že si kupuji čistič na toaletu. Vysvětlením má být to, že jde o chemii a je třeba zamezit tomu, aby si ji koupil jen tak někdo. No, dobré vědět, když bych náhodou poslal syna uklidit záchod. A tomu by došel čistič.

To má být benefit?

Sečteno, podtrženo, až na drobnou chybku s čárovým kódem jsem neudělal nic špatně. Ale musel jsem čekat na potvrzení chybné váhy bagetek, na potvrzení věku. Hledal jsem správné zboží v seznamu a musel čekat na personál.

Takže za sebe, jestli jsem něco ušetřil, tak ne. Samoobslužná pokladna mi sebrala 5 minut času. Příště radši půjdu na klasickou, byť je na ní fronta. Časově to pro mě bude stejně rychlejší a samoobslužnou kasu si nechám v záloze pro případy, kdy nakupuji opravdu jenom dvě, tři položky, na kterých se nedá nic zkazit.

Anketa

Využíváte samoobslužných pokladen?
Ano, pravidelně
45,5 %
Jen někdy
24,2 %
Ne, vůbec
30,3 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 165 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz