Článek
Je to dobrý sluha, ale zlý pán, říká se o ohni. Neplatí to však jen o něm. Své by mohl do kroniky historie zapisovat kdejaký e-shop, zdravotnická zařízení, opraváři všeho druhu nebo poskytovatelé služeb, kteří uzavírají smlouvy po internetu.
Skutek - utek
Mnohým to naopak přijde jako luxusní záležitost, díky které získávají nové zákazníky skoro ihned. Stačí si nechat vytvořit webové stránky, v reklamě zacílit na správného klienta, a účet se může plnit korunkou ke korunce až k prasknutí.
Spokojený je zákazník, který nemusí pro kilo mandarinek a dva litry mléka do obchodu, nebo si nechá dovézt jídlo z restaurace přímo pod nos. Stačí jen nalézt vhodný produkt, po kterém srdce touží, chviličku se věnovat klikání, a vše je hotovo. Objednávka vystavena, přijata, maso se hodí na pánev, k tomu příloha a jede se.
Anketa
Tak jednoduché to ovšem je jen na papíře. Mnohdy se bohužel stává, že skutek – utek! Lidé, kteří se věnují zvláštnímu druhu zábavy, kdy se představí, objednají, zadají svůj telefon, ti pak už ne/čekají…
Veze - nedoveze
V životě se může přihodit cokoliv. Člověk objedná a zjistí, že nemá cash. Nebo nemá ani cash a na svém účtu má vybíleno. Stačí pak zvednout telefon, polknout trochu studu, omluvit se a objednávku stornovat.
V restauraci sice zjistí, že maso na pánvi neprodají, ale mohou si na něm pošmáknout sami, pokud v danou chvíli nepřijde obdobná objednávka a nevyexpedují ho jinam. Jde o hloupost, riziko podnikání. Stát se to může, pochopení je zpravidla na obou stranách.
Pokud však objednatel, který se rozhodl nepřevzít objednané, začne dělat mrtvého brouka, výše způsobené škody začíná růst. Maso z pánve se přidá k příloze, vše se pěkně zabalí, rozvozce vezme zakázku a veze ji – nedoveze!
Poctivci škody zacvakají…
Nikdo na něj nečeká, jen „mrtvý“ telefon nikdo nebere. Zvoněním se nenechávají nejspíše rušit tito lidé… Štěnice na poklidném nebi klokotajícího života drobného živnostníka nebo podnikatele. Kdo vše zaplatí, to je vůbec nezajímá, i když za vzniklou škodu nesou zodpovědnost právě oni!
Není to legrace. Je to neúcta k práci druhých. Škody však někdo zaplatit musí – rozumní podnikatelé, kteří riziko vnímají, tak musí ceny zvedat kvůli těmto bezdůvodně zlomyslným vtipálkům.
Cvakají je pak jak mourovatí zákazníci, kteří by tolik cálovat ani nemuseli. Kdyby nebylo objednávkových „šprýmařů“…
I nad nimi se však nyní smráká! Některé obchody začínají vyžadovat zásadně platbu předem. Kde to nejde, zvážit mohou oznámení pro podezření z přestupku. Ten projedná místně příslušný úřad, který může rozhodnout o náhradě škody. Časem pak může u „šprýmařů“ zazvonit na dveře exekutor. Není fór jako fór!
Zdroj: