Hlavní obsah
Nakupování

Využívat samoobslužné pokladny a být tak neplacenou brigádnicí, je standard

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Freepik

Rozmach samoobslužných pokladen vyvolává kritiku. Lidé se stávají neplacenými brigádníky.

Článek

Samoobslužné pokladny se stávají standardem větších obchodů. S košíkem potravin mám jako zákaznice možnost volby. Buď můžu jít ke klasickému pokladnímu pásu a vše si nechat namarkovat pokladní, nebo mohu jít k samoobslužné pokladně. Ty mnozí odmítají, jelikož nesouhlasí s tím, aby dělali bezplatného brigádníka daného obchodu. Nepopírám, že někdy má samoobslužná pokladna mouchy a nevýhody, ale jak to s tím brigádničením zdarma je ve skutečnosti?

Jdeme nakupovat

Přijíždím k supermarketu, přímo před vchod. A už vidím, jak se ke mně žene portýr. Muž ve slušivém obleku, který ode mě převezme klíčky a moje auto mi bezpečně zaparkuje. Pomáhá mi vystoupit, nabídne mi rámě a dovede mě ke druhému kolegovi. Ten hned, svou mincí, odemyká nákupní košík. Čeká na mé vykročení do obchodu a s košíkem mě následuje. Abych jako zákaznice měla dokonalý komfort.

Procházím mezi jednotlivými regály. Jenom ukazuji na zboží a ochotný zaměstnanec supermarketu mi vše bleskově vyndává z regálů a rovná do košíků. Když si v průběhu nákupu něco rozmyslím, opět to zase vrátí zpět. U pečiva ochotně utrhne igelitový sáček, já mu nadiktuji požadovaný počet kusů pečiva a on vše nabere a uloží do nákupního vozíku. A jedeme dál. K zelenině. Tam nabere potřebné kusy, ochotně s nimi zamíří k váze. Naváží, vytiskne cenovku a tu nalepí na sáček. Já jenom čekám na jeho příchod ke košíku.

Procházíme obchodem, můj osobní asistent vše ochotně bere z regálů, čte složení, porovnává ceny a výrobky. Následně se dostáváme až k pokladnám. Tam mi veškeré zboží pochopitelně narovná na nákupní pás a hned po namarkování, za pokladnou, vrátí zpět do košíku. Poté nemešká a všechno zboží úhledně a opatrně narovná do mých nákupních tašek.

Ani tady jeho služby nekončí. S taškami k vozíku mě doprovodí k východu ze supermarketu, kde už na mě čeká portýr s mým nastartovaným, klimatizací vychlazeným vozem. Nákup zabalený v taškách mi ochotně narovnají do kufru, na rozloučenou mi přinesou kávu, zavírají za mnou dveře mého auta a úsměvem mi mávají, dokud neopustím parkoviště supermarketu.

Co že dělám ve skutečnosti?

Asi nemusím vysvětlovat tu nadsázku. Realita je úplně jiná. Přijedu, sama zaparkuji, sama si beru košík. Sama si musím vzít zboží z regálů, nabrat a napočítat pečivo, vše navážit, vše narovnat do tašek. Nikdo za mě v obchodě nic neudělá. A v tu chvílí má v samoobslužné prodejně opravdu vadit to, že si zboží i sama namarkuji? Proboha, komu a proč?

Anketa

Využíváte samoobslužné pokladny?
Ano, pravidelně
37,7 %
Dle aktuální situace v obchodě
19,5 %
Ne, vůbec
42,8 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 1142 čtenářů.

Zdroj: https://medium.seznam.cz/clanek/petr-kolman-samoobsluzne-pokladny-proc-by-meli-zakaznici-meli-dostat-slevu-protoze-delaji-praci-za-obchodniky-70694, https://www.seznamzpravy.cz/clanek/nazory-komentare-pod-carou-samoobsluzne-pokladny-jsou-past-pro-vsechny-243573

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz