Hlavní obsah
Rodina a děti

V kočárku starší dítě vozit nesmíme, ale nošení na koníčka schvaluje každý

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Freepik

Jsou mu 4 roky a pořád se vozí v kočárku? Ano, a přijde mi to jako úplně normální věc.

Článek

Tak jsem si zase vyslechla a něco nového se dozvěděla. Myslela jsem si, že dělám správnou, normální věc, ale kdeže. Kromě několika podivných pohledů, které jasně naznačovaly, co si lidé o mně myslí, jsem se setkala i s přímou konfrontací. A co tak hrozného jsem udělala? Dala jsem svoje čtyřleté dítě do kočárku. Hrůza, co?

Jsou mu 4 roky a pořád se vozí v kočárku?

Na jasně položenou otázku jasná odpověď. Ano, jsou mu 4 roky a do kočárku ho občas dám, sama to vidíte, milá paní. A co je na tom? Pokračovala jsem v odpovědi. A dozvěděla jsem se, že už je na kočárek velký. Ale paní asi myslela, že je na kočárek starý. No, možná ano, možná ne. Kde je ta věková hranice a hlavně, kdo rozhoduje o tom, zda dítě mohu do kočáru dát, nebo zda nemohu? Já vím kdo, ten, kdo má potřebu se starat o cizí lidi víc než o sebe.

Co se stalo?

Ne, opravdu jsem ho nevezla v kočárku na cestě ze školky, ani při cestě na zmrzlinu, na nákup, nebo na dětské hřiště. Čtyřleté dítě bez problémů dokáže denně ujít i několik kilometrů. To naše není výjimkou. Ale když jste na dovolené, kterou trávíte především aktivně, jsou některé túry natolik dlouhé, že je to nad fyzické možnosti čtyřletých dětí. Co v takovém případě?

No, možnosti máte různé. Můžete hned při plánování zvolit kratší trasu, která ale nemusí být až tak zajímavá, jako naše zvolená naučná stezka se zajímavostmi pro děti. Nebo prostě na svou procházku vezmete i kočárek, který většinu času sice tlačíte prázdný, ale skvěle se hodí jako „vozík“ pro všechny batohy, díky čemuž se vám po chvíli nepotí záda. A jak tušíte správně, my zvolili možnost dvě.

Vozit, nebo nosit?

Viděli jste v poslední době starší dítě, jak se veze v kočárku? A přišlo vám to divné, zvláštní? Pokud ano, respektuji váš názor. Ale položím druhou otázku. Viděli jste v poslední době stejně staré dítě, jak se nese takzvaně „na koníčka“? Jak ho má otec posazené za krkem a nese ho? Jistě ano. A divné vám to nepřišlo, že? A víte, proč ho daný muž nesl? No, patrně proto, že bylo dítě unavené, bolely ho nohy, chtělo si odpočinout.

Já, když ho ze stejného důvodu dám do pohodlnějšího kočárku, kde to je komfortnější pro něj i mého partnera, jsem podivná matka. Ale když by ho partner vzal za krk, což není moc příjemné ani pro jednoho, bylo by to v pořádku, že?

Starejte se o sebe

Využití kočárku je čistě praktické a rozhodně se ho nevzdám jen proto, že jsou mému dítěti čtyři roky. Stejně jako se nevzdám vozíku za kolo, který při delších vyjížďkách také zapřáhneme a kde malý odpočívá, když jedeme delší túru. A dokonce, teď se podržte, když zvolíme opravdu náročný výlet, který bychom neujeli a neušli ani my dospělí, sedneme do auta, autobusu, vlaku… Ano, i v našem pokročilejším, produktivním věku, se necháme vozit…

Anketa

V kolika letech by už dítě nemělo být v kočárku?
Ve 2 letech
6,7 %
Ve 3 letech
17,5 %
Ve 4 letech
12,2 %
V 5 letech
24,1 %
Nevím
39,5 %
Celkem hlasovalo 639 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz