Hlavní obsah
Zdraví

O babských radách i akupresuře

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: A. Barešová

Když je člověk nemocný, spoléhá na lékaře. Měl by ale spoléhat především sám na sebe, protože si sám může pomoci za využití různých babských rad i příruček.

Článek

Kromě toho, jak si pomoci dobrou stravou, zajímá mě i alternativní medicína. Mám docela nastudováno, našla jsem si pár oblíbených léčitelů, kteří ani neví, jak moc mi v životě pomohli. Na pomoc mi stačí jejich příručky, za všechny bych jmenovala především pátera F. Ferdu nebo Ing. Janču, jejichž jednoduchá pomoc na mě velmi zabírá, oba mne motivovali k dalšímu studiu alternativní medicíny. Jsem alergik a s tím souvisí občasné další potíže, samozřejmě ani můj životní styl není stoprocentní, a tak občas využívám jejich rady k tomu, abych svoje tělo dostala zas do kondice.

Právě prožíváme období chřipek a nachlazení, které nejsou příjemné. Tradičně se projevuje rýmou a kašlem a mě to taky právě postihlo, proto zkouším, co se dá. Léčím se kapkami na rýmu, léky na kašel, ale tohle samo o sobě zabírá moc pomalu. Je bezvadné to vypotit, jenomže někdy to z těla nechce ven. Tady docela pomůže zázvor. Pro jistotu jsem si letos nastrouhala pár zázvorů do medu a teď stačí lžičku zalít horkou vodou a vznikne výborný čaj, který napomáhá zahřátí. V období chřipek mám také pokaždé chuť na česnek. Pokud nevadí trávení, tak určitě nic nepokazí, je to skvělý pomocník. Třeba ve formě česnečky nebo namazat na topinku. Do čaje proti kašli určitě vyzkoušejte jitrocel.

Jistě v průběhu nemoci máte ucpaný nos, dýcháte ústy, zkrátka věci nejsou jako obvykle, a tak si při rýmě hned podvědomě saháte mezi obočí, kde se nachází body na uvolnění ucpaného nosu. Při bolesti hlavy si saháte na zátylek, možná tam i zatlačíte. Ano, i tam, třeba bez znalosti věci, sami sobě pomáháte k úlevě. Stejně mimoděk si pomáháme jinde na těle, aniž bychom tušili, že zrovna tady působí náš dotek na potíže, které tělo signalizuje pomocí nějakého znamení. Body pro akupresuru jsou po celém těle, mnoho je jich na rukách, na chodidle, na uchu. Proto se tak doporučuje i chůze naboso, proto si promneme ruce a někdy také uši. TČM radí všímat si bolavých míst a ošetřit je třeba pomačkáním, protože jsou to někdy signály.

Jak podpořit průběh nemoci, aby byl co nejkratší? Na rýmu se mi osvědčilo zahřívání hlavy. Mám fleecovou čepici a v ní chodím i spím, protože hlava se prohřeje a rýma mizí o poznání dříve. Virům totiž vadí teplo. Také jsem párkrát vyzkoušela bylinkové koupele. Do vany s vodou teplou cca 37 stupňů se přidají bylinky, například eukalyptus, kopřiva, mohou se tam hodit citrusy i jiné bylinky a pak se do ní „naložíme“ asi na čtvrt hodiny. Když vylezeme z vany, neutíráme se, jenom zabalíme do županu nebo prostěradla, a tak si vlezeme na hodinu pod peřinu. Obvykle jsem po koupeli usnula, ale po té hodině jsem si připadala jako znovuzrozená. To byl recept léčitelky, která léčila koupelemi, protože tělo prý kůží detoxikuje i vstřebává to, co z koupele získá.

Zdroje:

Ing. Jiří Janča – Alternativní medicína

Zdeněk Rejdák – Páter František Ferda

Akupresurní a akupunkturní body s českým návodem

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám