Hlavní obsah
Cestování

Pevnost Josefov

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: A. Barešová

Velikonoční svátky ještě nejsou u konce, proto přidávám tip, jak si ještě užít jarní den. V pevnosti Josefov u Jaroměře připomínají historické bitvy, místo má úžasnou atmosféru.

Článek

S kamarádkou vyrážíme trávit volné dny na různé výlety a letos přišel nápad zajet do Hradce Králové. Ubytovaly jsme se v příjemném penzionu a v sobotu vyrazily na oslavy do Pevnosti Josefov u Jaroměře. Kromě možnosti mnoha prohlídek vojenských budov i podzemí, se tam konal menší trh, vyhrávala vojenská kapela, mašírovali vojáci, kteří předváděli slavné historické bitvy, a to vše za účasti mnoha měšťanů oblečených do dobových obleků. Akce měla úžasnou atmosféru a měla by se konat ještě zítra.

Krásně nám svítilo slunce, prodejci nabízeli kremrole, frgály, medovinu, dobrou kávu a další lahůdky, bylo na co se dívat, tak jsme si užily příjemný den.

Foto: A. Barešová

vojáci

Jsem taková šmejdilka, tak abych o nic nepřišla, zašla jsem ještě do kostela Nanebevstoupení Páně. Vejdu a opatrně se rozhlížím, měli tam položené takové ty různé letáčky a brožurky. Stály tam čtyři malé děti, asi tak tří až pětileté. Pět mohla mít podle mého odhadu holčička, která mne ihned se zájmem oslovila a povídala mi: „Dneska se tady nic nekoná, ale jestli chcete, tak můžete jít támhle, je tam Ježíš.“ Ukázala mi na jeden výklenek, kde byl skutečně obraz Ježíše a pod ním boží hrob.

Foto: A. Barešová

kostel

Kostel jsem si prohlédla, ale to nebylo všechno. Všechny děti stihly přijít k obrazu Ježíše dříve, poklekly na schody před ním a ta treperenda je učila, jak se musí pokřižovat, jak sepnout ruce a modlit se, děti to sledovaly a všechny hned napodobovaly, musela jsem se v duchu trochu smát. Takové „školení“ jsem ještě nedostala. A bylo vidět, že si s tím i ty nejmenší generace poradí.

Pak jsem ještě strávila pár chvil sledováním bitev a pak jsme se přesunuly do velikonočně vyzdobeného Hrádku u Nechanic.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz