Hlavní obsah
Názory a úvahy

Vezete lidi, nebo stádo krav?

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: pexels.com / Le Minh

Jet hromadnou dopravou je o zdraví. A chování řidičů se nedá ani komentovat.

Článek

Když sedím v trolejbuse, visí přede mnou velký leták, jak se mají cestující chovat ukázněně, co můžou a co nesmí atd.

A jak se mají chovat řidiči k cestujícím, to už podstatné není? Tohle tam už nevisí? Očekávám minimálně slušnou zodpovědnou jízdu. Nevezu se zadarmo a pan řidič je za to také placen.

Už několikrát jsem byla svědkem toho, kdy řidič s námi cestujícími jel jako by snad spěchal do kina! Rychlou jízdu nemám ráda, svírá se mi hrdlo a musím se opravdu pevně držet, abych nevylítla ze sedačky.

To jsem vydržela jen do nedávna.

Každou chvíli nefungují čtečky karet, tak jsem ztratná a musím platit hotově větší částku. A když jel pan řidič rychlostí, že jsem se uhodila a narazila si palec, a jedna starší paní dokonce spadla ze sedačky, sevřelo se to ve mě úplně. Nebyla jsem schopna slova a pan řidič budil výrazem dojem, že se opravdu bojíte promluvit.

Jedna odvážná paní ale zařvala na řidiče, jestli si uvědomuje, že veze lidi, a ne stádo krav!

A ten, co má být zodpovědný? Pan řidič? Začal řvát, že jestli se nám to nelíbí, tak si máme vystoupit, a ať si to zkusíme sami, být na další zastávce na čas, když on je opět v časovém prodlení atd.

Starší paní, která spadla, si způsobila zranění. To jsem zjistila až zpětně. Osobně jsem zaslala stížnost na mail dopravního podniku a zjistila, že věc je nahlášena a vše se už prošetřuje.

Pevně doufám, že se lidé nebudou bát říct pravdu a onen řidič bude řádně potrestán.

Je mi známo, že na něj byly stížnosti již dříve, ale zřejmě dostal jen nějaké kázeňské varování, dokud se samozřejmě něco nestalo, aby si vedení všimlo, jaké lidi zaměstnává.

Aby kvůli spěchu bylo zapříčiněno zranění, jistě není v pořádku. A bezohledné chování řidiče je korunou toho celého. Ani ho nenapadlo, že by se omluvil či se zeptal, jestli je vše v pořádku, jestli si někdo neublížil atd. Tak arogantní člověk nemá na tak zodpovědném místě co dělat. Autobus není formule.

Samozřejmě je to jeden případ, jsou i velmi hodní řidiči. Počkají, když běžíte na poslední chvíli, pokud čtečka nefunguje, snaží se to vyřešit jinak, a ještě se na vás usmějí a popřejí hezký den. Těch je ale velmi málo.

Chápu, že i tato profese je někdy pod velkým náporem, ale tato zkušenost mi hnula žlučí. Když vidíte postarší babičku o holi, jak jí trvá, než se vůbec usadí, řidiče to nezajímá, šlápne na plyn a paní to tlakem usadí samo. To je mi vždy hrozně líto. A nakonec jede jako hulvát, až ji to shodilo na podlahu a já si ve stoje narazila palec.

Nejlépe chodit všude pěšky, a ne platit za takový převoz. Jenže to někteří staří lidé jen těžko zvládnou.

Pán za volantem si zřejmě myslí, že bude věčně mlád. Svědomí ho nejspíš také netíží.

Paní je mi moc líto, kéž se brzy uzdraví. Vůbec bych se nedivila, jestli teď bude mít strach jezdit hromadnou dopravou.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz