Hlavní obsah
Seberozvoj

Pokud žena není šťastná, snaží se být někým, kým není…

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: pixabay.com

Kam zmizelo sebevědomí žen? A proč jsou některé - ačkoliv se snaží sebevíc - jako neviditelné? Protože snahou zapadnout do společenských pravidel a dogmat pomalu ztratily sebe samu.

Článek

Ženské energii se věnuji dlouho, protože sama jsem tápala v tom, že jsem vlastně netušila, proč se mi nedaří, když se tolik snažím! Snažila jsem se být dobrá dcera, studentka, partnerka, manželka dokonce i exmanželka, kuchařka, hospodyně, kariéristka nebo řidička. A takhle bych mohla pokračovat ještě několika odstavci.

Jednoho dne mi ale došlo, že jsem se v těch podmínkách a snahách zapadnout a získat uznání někam ztratila. Všude se psalo, že důležité je "být sama sebou"…ale kdo teda jsem? A to mě před lety zavedlo k myšlence, co to vlastně znamená "být ženou"?

Začala jsem u toho, že moderní žena zastává mnoho rolí, a přesto se po ní chce, aby byla autentická. Když to ale udělá, přichází nepochopení nebo výsměch. A tak jsou ženy pomalu a vytrvale tlačeny do stavu, kdy popírají své touhy a místo nich jsou vláčeny potřebami. A časem uvěří, že jejich potřeby a touhy jsou to samé. A že je vlastně v pořádku sebe samu neustále potlačovat… a být neviditelnou. A já byla neviditelná…

Postupně mi docházelo, že abych prolomila tuto neviditelnost a byla opět vidět a nestyděla se za sebe, musím začít od začátku. Pochopit, kam se moje energie poděla, proč jsem to dovolila, kde se tak děje automaticky a kde vědomě. Nelze se najednou rozhodnout „tak já teď budu jiná a už si nenechám nic líbit“. Tedy ono to lze, ale tato cesta vás nevede k pochopení, ale z jednoho konce sebestřednosti (oběť) do druhého konce (pýcha). A ani jeden takový výběr neučiní ženu zářivou a šťastnou…

Co to ale teda znamená být ženou? K tomu bych si vzala na pomoc naši ženskou energii, kterou lze rozdělit na 3 hlavní touhy.

Protože každá žena má v sobě 3 základní energie:

  • Touhu - aby o ni bylo postaráno a užívat si života.
  • Touhu - mít nad svým životem kontrolu a tvořit nové věci.
  • Touhu - pomáhat druhým a cítit, že je důležitá a má hodnotu.

U některých žen se tyto touhy prolínají, u jiných dominuje jen jedna. A to je naprosto v pořádku, pokud má žena zdravé sebevědomí. Jakmile to tak ale není (nemá se ráda, pochybuje o sobě, nemá sebevědomí ani sebedůvěru), pak se stává nevyrovnanou ženou.

Nevyrovnaná žena má nevyrovnanou energii, a taková energie deformuje její touhy, chování a celou ženskou přirozenost. Taková žena je pak neustále:

  • rozmazlená, uplakaná, uzavřená nebo hysterická,
  • manipulativní, chladná, zákeřná a pomstychtivá,
  • vyčerpaná, vyhořelá a sebelítostivá.

PROTOŽE její vnitřní touha se změnila na POTŘEBU.

Potřebu, aby o ni bylo postaráno - a tuto potřebu umocňuje strach, že zůstane sama (a tak se začne dožadovat pozornosti pláčem, vztekem, hádkami…).

Potřebu mít kontrolu - protože má strach, že ztratí respekt a poslušnost druhých (bojem o moc začíná manipulovat).

Potřebu pomáhat druhým - aby zdůraznila svou sebehodnotu (a tak překračuje své hranice a rozdává se na všechny strany).

Aby se naše touhy nezměnily v potřeby, je důležité posílit (obnovit) své sebevědomí. Protože dokud nemáme sebevědomí, prožíváme sebestřednost. A sebestřednost je vždy ovládána potřebami.

Pro získání sebevědomí je nutné ponořit se do sebe a udělat v sobě generální úklid, který vytrhá plevel, kterým je vše, co k naší osobnosti nepatří (různá přesvědčení a představy, které o sobě máme). Alespoň tak jsem to udělala já. Kompletní restart svých přesvědčení, analýza emocí a pochopení svých myšlenek. A to je pro mě to, čemu se říká „sebepoznání“. Proto se o něm pořád tak mluví, protože je to jediný způsob, jak najít opět sebe, jak být sama/sám sebou a procítit své sebevědomí.

Sebepoznání je proto důležitým prvkem na naší cestě, abychom byli (nejen ženy, ale i muži) více v souladu sami se sebou, a odklonili se tak od toho tlaku, který nám říká, jací bychom měli být. A když sami sebe lépe poznáme, začneme se mít také více rádi. A teprve v momentě, kdy sami sebe milujeme, upřímně a sebevědomě, dokážeme odhalit své potřeby a změnit je v touhy. Touha je totiž jako motor naší duše, a pokud jsem se na své sebepoznávací cestě něco naučila, pak to - že pokud nejsem šťastná, je to tím, že se snažím být někým, kým nejsem… protože jsem potlačila své touhy, které jsem nahradila požadavky druhých a mé touhy se změnily v potřeby, které ze mě udělaly nevyrovnanou, nesebevědomou a vyhaslou ženu.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz