Hlavní obsah
Knihy a literatura

Báseň na podporu vykořisťovaných kurýrů

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Seznam.cz

Všichni jistě zaznamenali stávku vykořisťovaných kurýrů společnosti Wolt. Proto jsem na jejich podporu napsal tuto báseň.

Článek

Sto roků v autě žil, mlčel jsem,

sto roků rozvážel jsem pizzu,

za sto let z kebabu mastného

už ani nevrhnu.

Výpary z KFC sedly mi do očí,

rubíny ze rtů mi uhly,

ze vlasů, z vousů a obočí

visí mi rampouchy slaniny.

Chléb s drobky od pizzy beru si do práce

z roboty jedu na robotu,

v Helsinkách strmějí paláce

z krve a z mého potu.

Sto roků v autě mlčel jsem,

kdo mi těch sto roků vrátí?

Když jsem jim pohrozil založením odborů,

kdekdo se začal mi smáti.

Abych měl rozum, nasedl do auta zas,

pro pány dřel se jak prve –

zařadil jsem jedničku – teklo to v ráz

na Praze 7 krve!

Všichni vy na Praze 7,

všichni vy v Helsinkách,

všichni páni vy z woltu,

příjde den zúčtuje spolu a zdemokratizuje to tu!

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz