Hlavní obsah
Názory a úvahy

Pečování

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Jiří Vítek / Seznam.cz

Pečování

Co? Že můj klid někdo narušuje zvenčí?

Článek

Co? Že můj klid někdo narušuje zvenčí? Toto má být moje pravda? Ne.

Já sám jsem klid, co tvoří klid. Uvnitř i navenek. Vedu sebe sám a umetám překážky na vnitřní cestě. Pozoruji se. Zjišťuji, co mě znervózňuje. Nastavuji si zdravé hranice.

Nahlížím na to a zkoumám. Ten vzorec. Co tu je zakořeněn. Co je spjatý s naším rodem. Co prolíná cestu napříč všem generacím. Uchopuji jej. Je popsán. Křivdami, vinami, studem, vypočítavostí, mstou i záští.

Toto vše se hádá s mojí duší. A ona se nemůže naplno projevit. Je obehnaná tou zdí slepenin.

Já vypořádávám jednu po druhé. Když padne křivda, je tu vina. Zdá se, že je to nekonečná řada.

Ale ta práce je nutná. Vykonám ji.

Na konci té cesty je hřejivá záře. Její teplo příjemně hladí. V tom světle není nenávist.

Vše je vyrovnáno. Kameny odvaleny, kamínky umeteny.

Jdeme k tomu světlu s nadějí a láskou. Cesta, co nás vede je mnohdy klikatá a nepřehledná.

Avšak docházíme cíle s laskavou péčí sebe.

S úsměvem AnJel.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Další články autora

Doporučované

Načítám