Hlavní obsah
Umění a zábava

Colours of Ostrava 2023 bez mainstreamu: Den první

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Antonín Svatoš

19. července začal dvacátý ročník největšího hudebního festivalu v České republice. Náramek i merch měly odpovídající potisk – letos to byla místo loga dvě „X“, tedy označení čísla 20 v řeckých číslicích.

Článek

K vedlejší bráně na Ruské jsem přicházel v 16:20 s pocitem, že mi deset minut vystačí na to, abych se přes ochranku dostal ke Gongu, ale nečekal jsem, že bude taková řada nedočkavých právě u tohoto vstupu.

S desetiminutovým zpožděním jsem se dostavil do velkého sálu na začátek probíhajícího muzikálu Lazarus od Davida Bowieho a Endy Walshe, který hrál kolektiv Městských divadel pražských. Igor Orozovič i Erika Stárková v hlavních rolích mě velmi mile překvapili jak hereckým výkonem, tak skvělým hlasem. Scéna byla velmi pěkně a minimalisticky zpracována, všichni účinkující byli dobře sehraní. Zazněly hity jako „Life on Mars?“, „Heroes“ nebo „Changes“. Festival nemohl snad ani začít lépe.
Hodnocení: 10/10

Zanedlouho jsem zamířil směrem ke Glo stagi, abych si poslechl francouzské 'Ndiaz z Bretaně – kapelu, která hraje tradiční bretaňskou hudbu zkombinovanou s elektronickými prvky. Zahráli početnou část nového alba „La Brune“, ze kterého bych vyzdvihnul písně „La Brune“, „Hanv Yen“ a „Horde“. I když koncert občas neplynul úplně bez chyby, lidé se bavili, kapela byla příjemná, zvuk byl velmi zajímavý a pro nás – české posluchače – rozhodně netradiční.
Hodnocení: 8/10

Po přesunu na Liberty stage započal koncert izraelských Garden City Movement, kteří svým elektronickým indie okouzlili publikum. Tahle hodina byla téměř bez chyby a byl jsem až ohromený s jakým nasazením a energií hráli. Mimo hity z alba „Apollonia“ zahráli například „My Only Love“, „Summer Night“ nebo úplně novou píseň bez názvu „especially for Ostrava,“ jak řekl frontman.
Hodnocení: 9/10

Během festivalu jsem měřil pomocí telefonu úroveň hlasitosti koncertů. Většinou se pohybovala okolo 90 dB, což sice není až tak moc, ovšem i při takové hladině by člověk pro zachování dobrého sluchu neměl podle WHO poslouchat více jak 4 hodiny za týden. Chtěl bych proto všem, kteří chodí na koncerty, doporučit zakoupení špuntů do uší. Sám jsem si odzkoušel jeden pár trochu lepších za 600 Kč. Zvuk byl čistší, bez okolního šumu a ve velmi příjemné hladině.

Recenzi jsem se rozhodl napsat, protože většina médií píše o mainstreamových headlinerech a některé koncerty jsou neprávem opomíjené, proto bych vás rád provedl koncerty, které jsem navštívil i v dalších dnech a slyšel vaše názory na zmíněná vystoupení.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:
David Bowie

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám