Hlavní obsah
Umění a zábava

Colours of Ostrava 2023 bez mainstreamu: Den čtvrtý

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Antonín Svatoš

Newyorští Interpol hrající „Pioneer To The Falls“

Finální den slibovali pořadatelé kompenzaci za dva zrušené headlinery, ale nikoho nového nevyhlásili, ani neprodloužili žádný koncert.

Článek

V sobotu jsem začal až o půl šesté na Full Moon stagi. Má nastoupit neznámá česká kapela Orient. Ze začátku se koncert docela táhl, ale čím déle hráli, tím lépe zněli. Škoda, že zkrátili vystoupení o 15 minut. Hudebníci byli všichni hodně nepohybliví. Ničemu, co říkali do mikrofonu, jsem nerozuměl.
Hodnocení: 7/10

Okamžitě po konci Orientu jsem zamířil na svůj hlavní cíl festivalu a jediný koncert na hlavní stagi. Nejprve jsem se stavil v obchodu s merchem, kde mě natolik zaujalo tričko s potiskem skvělého alba „Turn On The Bright Lights“, že muselo odejít se mnou. Někteří poctivější si jej nasadili již před vystoupením, já dal přednost prezidentu Havlovi, ve kterém jsem již přišel. První řada zatím nebyla zcela zaplněna, takže můj cíl byl splněn. Po jednom espressu a delším čekání konečně přišla kapela. Svoji hodinu otevřeli INTERPOL jednou z nejlepších úvodních písní v historii – hypnotickou „Untitled“. Pokračovali v pořadí již zmíněného debutového alba a zahráli oblíbenou „Obstacle 1“. Mimo obvyklé hity z alba „Antics“ hráli „Stella was a diver and she was always down“ a novou „Fables“. Někteří lidé si stěžovali, že byl set nudný, protože členové kapely nebyli příliš pohybliví a protože Paul Banks nevyšel na můstek, ale pro nás, co jsme si přišli užít NYC rock nultých let, to nepředstavovalo obrovský problém. I když má frontman Banks zničené hlasivky dlouholetým kouřením, snadno jsem se ztratil ve skvěle zvládnutém hudebním podání.
Hodnocení: 9,5/10

Nemusel jsem chodit příliš daleko – na Liberty stage začal hrát Seun Kuti s Egyptem 80. Skvělý afrobeat roztančil publikum, všichni na pódiu byli nabití energií, ale nejlepší byly zpěvačky, které podaly velmi přesvědčivý výkon. Poté, co bubeník rozbil buben, Seun Kuti zavtipkoval, že „to se stane, když pustíte černocha za bicí,“ a dodal: „Jediný typ humoru, který znám, je černý humor.“
Hodnocení: 8,5/10

Mé kroky směřují na poslední koncert festivalu – skotský punk VLURE. Po příliš dlouhé předehře přišla kapela a okamžitě začala hrát brutální hlasitý punk. Byl to úplný protipól celého dne. Frontman skákal, běhal, řval a dokonce dobře komunikoval s publikem. I když byli občas příliš hlasití i pro mě se špunty, měli kouzlo a pořádnou dávku energie.
Hodnocení: 8/10

Letošní ročník sliboval největší program. I přes aféru s potížemi návštěvníka s duhovou páskou, pouze hodinový koncert Interpolu a zrušení dvou headlinerů, byl velmi vydařený a rozhodně úspěšný. Vyzdvihl bych rád velmi dobrý časový rozvrh – žádné z mých naplánovaných koncertů se nepřekrývaly, takže jsem nebyl nucen ke škrtům.

Ještě jednou bych chtěl upozornit návštěvníky hudebních akcí na dopad vysoké hlasitosti na lidský sluch – podrobněji v prvním díle!

Denní vyhodnocení koncertů ročníku:
Středa: 8,5/10
Čtvrtek: 7,33/10
Pátek: 8,66/10
Sobota: 8,25/10

Nejlepší koncerty:
1. Interpol
2. Garden City Movement
3. – 5. GHEIST, The Clockworks, viah

Celkové hodnocení: 9/10

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám