Hlavní obsah
Cestování

Ostrov Gran Canaria: Nahota, hřích a tlusté kočky

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Marten_House/Shutterstock

Swingers zábava, nahota a důchodci jako milovníci zvířat. Rodinná dovolená na Gran Canaria dostala oproti plánu trochu jiný ráz.

Článek

Nahota a důchodci

Rozhlížím se po pláži v očekávání, že uvidím rodinky a děti s kyblíčky polepenými Disney postavičkami. Místo toho se ocitám ve světě „nahoře bez“. Také jsem se kdysi tak opalovala, ale pak se korektnost (nebo si to neumím jinak vysvětlit) dostala z politiky a médií i na koupaliště a v posledních letech jsem byla jediná odhalená, tak už pokorně nosím i vršek plavek. Tady jsem v menšině.

Pláž na ostrově Gran Canaria je plná a po pobřeží oceánu proudí davy lidí. Věkový průměr odhaduji na 60+ a většinu tvoří důchodci z Německa. Míjím svlečené důchodkyně a uvolněnou atmosféru přičítám tomu, že nudismus je v Německu jakýmsi kulturním dědictvím a turismus ho přivál i na Kanárský ostrov. Vzhledem k věkové stavbě návštěvníků si připadám jako čerstvé poupátko. Falešná skromnost stranou. Zvyšovat si sebevědomí mezi staršími lidmi je možná nemorální, ale jsem schopná s tím žít.

Druhý den ráno si jdu zaběhat a kousek dál vidím kompletně nahé postavy. Špatně vidím na dálku, tak mžourám a ostřím, ale nemýlím se. Všechno ženy a především muži v pozdějším věku. Náhle se jeden z nich objeví přede mnou, ohýbá se a něco vyndává z batohu. Pohled, na který bych raději zapomněla. Dobíhám k ceduli „nuda pláž“ a šipka vede někam do nekonečna. Naháči mají kilometry a kilometry písku pro sebe. Jsem překvapená, protože Španělsko, pod které Kanárské ostrovy patří, jsem považovala spíš za rigidní zemi.

Foto: Apolena Tůmová

Nuda pláž

Když jsem vybírala dovolenou, věděla jsem, že chci právě sem. Za prvé kvůli počasí a za druhé tu jsou vlny na surfování. A protože jsem cestovala s dvěma osmiletými dětmi, pečlivě jsem pročítala, která část ostrova je vhodná pro „rodinnou dovolenou.“ Tedy klidnější část oceánu, lehce přístupná pláž a zázemí nejen, co se týká jídla, ale i lékáren nebo doktorů. Protože pravidelně já nebo dcera končíme na dovolené na pohotovosti nebo na kapačkách. Ale o tom třeba zase jindy.

Nakonec mi vychází jako nejlepší místo Maspalomas. „Místo vhodné pro rodiny s dětmi,“ hlásí orákulum Google a já tam rezervuji ubytování. A byť mě porůznu svlečení důchodci trochu zaskočili, tak si gratuluji, jak dobře jsem vybrala. Pláž dech beroucí, vlnky tak akorát, krása střídá nádheru.

Když stojíte u břehu a hodiny hlídáte děti, aby se neutopily ve vodě, máte dost času pozorovat i ostatní dění. A já si všímám, že důchodci nejsou jedinou převažující skupinou. V pravidelných intervalech kolem mě procházejí ruku v ruce mužské páry. Třepotá se tu také dost duhových vlajek a plakátů, které zvou na masovou akci „Winter pride“ (pochod gayů a leseb).

Pro mnohé by to mohl být takový výcvikový tábor, jak se učit toleranci, ale já jsem liberální a nemám problém s nahotou lidí jakéhokoliv věku ani LGBTQ + komunitou, tak nad tím dál nedumám a s obavami spíš sleduji předpověď na další den, kdy má pršet.

Foto: Apolena Tůmová

V Maspalomas je všechno gay friendly

„Masáže“ jen pro muže a swingers rezorty

A také že prší. Napadá mě, co zkusit jít do místních lázní a do sauny. A chvíli nechápavě koukám, jaké odkazy na mě vyskočily. Jen v oblasti Maspalomas je několik desítek nabídek „male massage therapist.“ Masáž od muže? Přemýšlím, co to má jako být, když mi konečně po pár vteřinách naskočí. Je to přesně to, co si myslíte, že to je. „Masážní služby“ se vším všudy od muže a jen pro muže. A podle recenzí je místním hitem Igor (26), podle fotek pohledný a vystylizovaný mladík, který si účtuje 100 euro za 60 minut. „Poté, co mi zemřela žena, tak sem jezdím za Igorem každý rok a minimálně čtyřikrát ho navštívím. Děkuji za perfektní služby,“ píše například Franz (70) svoji ódu a já nevím, jestli se jeho žena neobrací v hrobě.

Hledám dál a otvírá se mi nabídka celé řady swingers rezortů. Co je swingers klub vím, ale rezort? Představte si, že nejdete za „zábavou“ jen na pár hodin, ale na celý týden a máte to s ubytováním i stravou all inclusive. Před pár lety jsem byla v Las Vegas, ale oproti Maspalomas to není město hříchu, ale dívčí katolická škola. „Sakra, ty německý důchodci teda umějí žít,“ říkám si a saunu zbaběle vzdávám. Protože „sauna“ tady může znamenat opravdu cokoliv.

Foto: Ondřej Čarňanský_se souhlasem

Surfování na Gran Canaria

Místo toho popojíždíme dál krajinou, která vypadá jako Mordor, skály a vyhaslé sopky, do místa, kde se surfuje. Tady není nikdo nahý, takže si zvykám na změnu. Všichni brázdí vlny jako by byli spolčení s Poseidonem, já spíš připomínám topícího se tuleně u břehu. Ale aspoň, že mi sluší fialový neopren. Když člověk něco neumí, aspoň by u toho měl dobře vypadat, tím se dá zachránit hodně.

Sex v dunách a tlusté kočky

Kam jít večer za zábavou s dětmi? Gay kluby, night bary, swingers kluby, kterou jsou mimochodem i v nákupním centru, nebo sex shopy, mi nepřišly vhodné. Hned u městečka je rezervace, kilometry písečných dun jako z pohádky o Šeherázadě. Dočítám se, že duny jsou ničeny „častým sexem návštěvníků.“ Mám obavu, aby se nám rodinná dovolená úplně nezvrhla, ale rozpálený písek v brzkém odpoledni je jasným argumentem pro všechny vášně chtivé, aby zůstali ve vertikální poloze. A při cestě zpátky nastává dojemná chvíle pro všechny milovníky zvířat.

Foto: Ondřej Čarňanský_se souhlasem

Přírodní rezervace-Dunas de Maspalomas

Vždycky u moře krmíme vyhublé toulavé kočky a v rámci mesiášského komplexu mám pocit, že snad dělám svět trochu lepším. Odsypávala jsem jim granule a kočky si k nim jen pohrdavě přičichly a odvrátily se. Koukám na ně zblízka a vidím, že jsou vypasené a tahají břicha skoro po zemi. Tlustá toulavá kočka?

Kdyby se tady valily davy opilých Britů, kterým sotva odzvonila puberta, jako třeba na sousedním ostrově Tenerife, tak by to tak nebylo. Ale důchodci a celkově starší lidé jsou hodnější a vnímavější a skoro každý z nich jim něco podstrkuje. Proto zvířata dala košem mým neznačkovým granulím a berou si o třídu lepší dobroty přímo z rukou ostatních turistů. Kočičí ráj, jsem dojatá i nadšená. Když nejsou němečtí důchodci na swingers, tak krmí němé tvory. A já si ve stáří také přeji takhle užívat. Ještě to zařídit s dostatečně vysokým důchodem v eurech.

Autorský text

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz