Hlavní obsah
Knihy a literatura

O páté III.

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: assez

Smrk!

„Opustila mě,“ posmrkoval, „vyhodila! Řekla to, co vy – že jsem vlezlý. Otravný. Protivný. Řekla, že jsem jí protivný! Co jsem udělal špatně?!“ zaskučel profesorovi nepříjemně do ucha.

Článek

Nedokázal si pomoct. Když ráno otevřel dveře a spatřil tam hlavu Adama Koubka s maniakálním úsměvem, hekl a položil si ruku na srdce: „Vaše vlezlost,“ vypravil ze sebe, „je místy děsivá. Kdybych vás neznal, pojal bych podezření, že jste se z Ameriky vrátil proto, abyste se mi pomstil.“

Adam vrazil dovnitř, odhodil šálu a padl profesorovi kolem krku.

Profesor se zašklebil a stál jako solný sloup.

„Opustila mě,“ posmrkoval, „vyhodila! Řekla to, co vy – že jsem vlezlý. Otravný. Protivný. Řekla, že jsem jí protivný! Co jsem udělal špatně?!“ zaskučel profesorovi nepříjemně do ucha.

„No,“ profesor odfoukl Adamovy vlasy z úst, „několik věcí. Objevil jste se na mém prahu. Dokonce opilý. A brečíte mi na rameni. Nehorázně opilý. Přišel jste. Jste opilý. A dusíte mě, ocenil bych, kdybyste laskavě odešel, nebo alespoň odpadl tamhle na gauč a zůstal tam v polomrtvém stavu do doby –“

Když Adamova tvář dopadla na gauč, ozvalo se zachrápání. Profesor seznal, že je marné cokoli dodávat, a tak se otočil a vydal se do práce.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz