Hlavní obsah
Zdraví

Sousedka si kvůli bolavému zubu zavolala záchranku

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: RDNE Stock project / Pexels

Zneužití záchranného systému by se mělo přísně trestat. Sobectví jednoho člověka může druhého stát život.

Článek

Nedávno jsem měla zážitek, o který se prostě musím podělit. Podle mého názoru je to ukázkový příklad zneužívání zdravotnictví a dotyčné madam bych to dala proplatit do poslední koruny.

Pod okny jsem měla sanitku

Žila byla jedna starší paní, která byla naše sousedka. Nijak zvlášť nevybočovala. Na chodbě jsem se s ní vždy pozdravila a nijak jsem ji neřešila. Až do oné noci, kdy nám pod okny zastavila blikající sanitka. Jako každé drbně mi to nedalo a nenápadně jsem za záclonou sondovala, co se to děje. Viděla jsem, jak do sanitky nastupuje sousedka a odjíždějí. Druhý den jsem sousedku potkala na chodbě. Vypadala přepadle, ale nezdálo se, že by jí něco chybělo. Nechtěla jsem vyzvídat, ale přišlo mi nezdvořilé neprojevit zájem, tak jsem jen nezávazně pronesla, jestli je v pořádku. To jsem si ale dala…

Bolavý zub

Sousedka spustila proud stížností. Chvilku trvalo, než jsem se v tom vyznala, ale šlo o toto. Paní bolel zub a bolel ji hodně. K zubaři to měla daleko a ačkoliv okolo baráku vždy lítala jako srnka, dojít pár metrů na MHD by prý nezvládla. No a protože ji zub bolel a v noci nemohla spát, tak si paní zavolala v noci záchranku, aby ji odvezli na pohotovost. Opatrně jsem pronesla, že nevím, jestli je správné volat si kvůli bolavému zubu záchranku, když člověk není v ohrožení života. Ale to byla chyba. Hned jsem se dozvěděla, že já jsem mladá, nemám tušení, jaké je to být starý, jak můžou zuby bolet a co jako ona má dělat, když nikdo z rodiny auto nemá. Osobně bych v takovém případě doporučila rodině zavolat taxi a paní k zubaři doprovodit, ale to se nesetkalo s pochopením. Taxíky se totiž platí, kdežto sanitka je zadarmo. V závěru rozhovoru, kterého jsem měla opravdu plné zuby, paní spustila nadávky a stížnosti na doktorku na pohotovosti, která jí vynadala, že od tohohle sanitka není, a taky na saniťáky, kteří ji „chudinku starou“ odmítli tou sanitkou odvést zpět domů. Suma sumárum jsou lidi hrozný dobytek, doktoři nenávidí staré lidi, na jejich životě jim nezáleží a odmítají se o ně starat. A za jejích mladých let by se to nestalo.

Po nás potopa

Když se mi konečně rozhovor s paní, která se evidentně potřebovala vypovídat, podařilo ukončit, měla jsem dost o čem přemýšlet. Za mě bylo to, že paní takhle zneužila záchranku, neskutečně drzé a „důchodkyně nedůchodkyně“, nechala bych jí ten „marný výjezd“ proplatit. Dobře vím, jak moc umí zuby bolet, ale nemyslím si, že by to byl život ohrožující stav. Paní neměla dělat chudinku a měla si normálně dojet k zubaři jako každý. Na pohotovosti jí stejně řekli, že s ní nic neudělají a musí si dojet ráno k zubaři.

Nejvíc mě na tom zaskočila ta sobeckost, kdy paní bez mrknutí oka zneužila systém, protože ona je „stará a má na to právo“, zatímco tu sanitku mohl potřebovat někdo, komu šlo opravdu o život a třeba právě kvůli jejímu sobectví ten boj prohrál. Nesnáším, když se někteří staří lidé chovají sobecky kvůli tomu, že oni jsou staří. V našem státě mají důchodci obrovskou podporu a úlevy a rozhodně se nedá říct, že by na nich nikomu nezáleželo, a přesto se chovají, jako kdyby se mstili svému okolí za to všechno, co se jim nelíbí.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz