Článek
Ví, co mě vytáčí do běla? Jakmile řeknu, že nepracuju v kanceláři, následuje vždycky TEN pohled – trochu soucitný, trochu opovržlivý. „Aha, ty děláš rukama?“ Ano, dělám! A bez lidí jako já byste si mohli jít zalézt do studeného a neudržovaného bytu s nefunkční elektřinou a kapající střechou. Ale vy si pořád myslíte, že jsme něco méně.
Korporátní iluze
Vy, kteří trávíte dny na pracovních schůzkách, přeposíláte e-maily a hledáte nové „synergie“, se fakt cítíte nadřazeně? Myslíte si, že když v PowerPointu posunete graf o pár pixelů doleva, že svět poklekne před vaší genialitou?
Schválně, zkuste si někdy popovídat s někým, kdo osm hodin denně dře v prachu a hluku. S někým, kdo místo třetí kávové pauzy přemýšlí, jak zvládne ještě jednu směnu navíc, protože jeho práce je reálná a lidé ji skutečně potřebují.
Vy možná vyděláváte víc, možná si myslíte, že jste „něco víc“. Ale až se vám doma rozbije kotel, zkuste zavolat svému šéfovi z HR, ať vám ho opraví.
Bez nás by se váš svět zhroutil
Každý den, od chvíle, kdy otevřete oči, používáte výsledky práce lidí, které přehlížíte. Byt, ve kterém spíte, někdo postavil. Voda, kterou si vaříte ranní kávu, teče potrubím, které někdo položil. Auto, do kterého sedáte, aby vás odvezlo do vaší luxusní kanceláře, někdo musel vyrobit a někdo ho musí opravit, až se porouchá.
A vy si vážně myslíte, že když by z kancelářského světa zmizela polovina pozic, že by se něco změnilo? Kromě toho, že by ubylo rádoby motivačních příspěvků na LinkedInu?
Ale zkuste si představit svět bez řemeslníků, bez zdravotních sester, bez řidičů. Celý systém by padl během několika dní.
Zkuste si postavit dům vlastníma rukama
Kolik z vás se vysmívá zedníkům, ale sami by nedokázali by ani natřít plot? Kolik z vás shazuje instalatéry, ale když vám praskne trubka, jste v koncích? A kolik z vás si myslí, že prodavačka v obchodě je „jen prodavačka“, ale jakmile vám dojde pečivo, jste bez její práce v háji?
Takže příště, než se na někoho podíváte svrchu jen proto, že nemá pracovní stůl a notebook, zamyslete se. Protože až budete opravdu něco potřebovat, nebude to manažer marketingu, kdo vám pomůže. Bude to ten „obyčejný člověk“, co dělá rukama, na kterého jste se doteď dívali spatra.