Hlavní obsah

Brát peníze a nepracovat, konečně se mi to povedlo, říká Marie (64)

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay/public domain

Dlouhá léta dřiny jsem se těšila do penze, říká Marie. Když nastal ten vytoužený den, nevěděla jsem, co dělat. Brát peníze a nepracovat?

Článek

Konečně nadešel ten den, na který jsem se tolik těšila. Po letech těžké práce jsem se dočkala svého prvního dne v důchodu. Sedím si v klidu u kávy a užívám si ten nezvyklý pocit svobody. Přede mnou leží noviny a slunce prosvítá oknem do kavárny, kde jsem si našla svůj nový oblíbený koutek. Zhluboka se nadechnu a usměju se. Přesně takhle jsem si to představovala.

Vychutnávám si svoji oblíbenou kávičku, když se najednou ozve známý hlas. Jak se, máš Marie ? Otočím se a vidím svou kamarádku Petru, jak se ke mně blíží s širokým úsměvem na tváři. Tak co, jak se cítíš jako důchodkyně? ptá se, když si sedá ke mně.

Brát peníze a nepracovat

„Naprosto úžasně,“ odpovím s úsměvem a nadšením. Sedím si v klidu u kávy a beru peníze za nicnedělání. To se mi moc líbí. Na to jsem se vždycky těšila. Ať teď pracují mladí, dodám s trochou škodolibosti. Petra se zasměje a pokývá hlavou. Celý život jsi těžce pracovala, aby jsi se měla takhle. Zasloužíš si to, řekla uznale a pozvedla svůj šálek na přípitek. „Na důchod!“

Vzpomenu si na všechny ty roky, kdy jsme vstávaly za úsvitu a chodily domů pozdě večer, unavené a vyčerpané. Pracovala jsem v továrně, kde byly směny dlouhé a práce náročná. Ale vždy jsem měla na paměti, že jednoho dne přijde ten okamžik, kdy budu moci odpočívat a užívat si.

Konečně se mi to povedlo

Máš pravdu, Petro. Teď je čas si užít to, na co jsem celý život dřela a neměla na nic čas . Mám spoustu koníčků, zájmů a plánů, budu cestovat, číst knihy na které jsem nikdy neměla čas, prostě užívat si života. Petra se na mě podívá s pochopením v očích. To je správné. Důchod není jen o nicnedělání, ale o užívání si života, o tom, co tě baví a naplňuje.“

Sedíme tam a povídáme si o našich dětech a vnucích. Petra, která je už v důchodu pár let, mi dává rady, jak si nejlépe užít tento nový životní styl. Cítím se být velmi šťastná a vděčná za všechno, co jsem kdy v životě dokázala.

Život je plný možností

Můj první seniorský den je, takový jaký jsem si vždy představovala. Život je najednou plný možností a já se těším, jak si je budu všechny užívat. A tak, s úsměvem na tváři a s lehkostí v srdci, kráčím vstříc nové kapitole svého života, s vědomím, že nepracovat a brát peníze je opravdu naprosto úžasný pocit.

Zdroj: Autorský text a příběh Marie

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz