Hlavní obsah
Automobily a vozidla

Udělala řidičák a byla hrdinka. Místo zpátečky zařadila jedničku a skončila ve křoví, říká Viki (18)

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: DaVinci (generováno Al)

Vždy bylo tak trochu mým snem řídit auto, ale nikdy jsem neměla velkou odvahu. Když ale všechny moje kamarádky řídily a jezdily po světě, tak jsem se i já rozhodla, že to zkusím. To jsem ale netušila, jaký trapas způsobím.

Článek

Jmenuji se Viki a celý život jsem měla tak trochu strach z řízení osobního automobilu. Přestože to pro mnohé může znít banálně, pro mě to byl skutečný strach, který jsem musela překonat. A tak jsem se jednoho dne odhodlala a zapsala se do autoškoly. Moje úsilí se vyplatilo a zkoušky jsem složila na první pokus. Učitel mě chválil a říkal, že jsem velmi svědomitá žákyně, ze které má radost. Zavolala jsem kamarádkám a pochlubila jsem se, že už i já mám řidičák. Byl to skvělý pocit a začala jsem se cítit dospělá.

Udělala řidičák a byla hrdinka

Oslavila jsem svůj úspěch tím, že jsem se rozhodla vzít rodinné auto a vyrazit na malý výlet po okolí. Všechno šlo hladce, dokud jsem nepřijela na parkoviště u supermarketu, kde jsem chtěla auto zaparkovat podélným couváním. Hlavně jsem chtěla nakoupit a rodičům udělat radost tím, že jsem samostatná. Alespoň jsem si to myslela.

V momentě, kdy jsem chtěla zařadit zpátečku, se něco pokazilo. Nebo nevím, zda jsem to pokazila já, ale jsem si jistá, že jsem určitě dala R jako zpátečka. Auto se ale místo dozadu rozjelo dopředu a já v panice z toho, co se to děje, šlápla na brzdu. Ale trochu pozdě. S hrůzou v očích jsem sledovala, jak mířím přímo do křoví. Bum a já zbořila hezký keř a odpadkový koš.

Místo zpátečky zařadila jedničku

Kolemjdoucí a ostatní řidiči na parkovišti na mě zírali jako na blázna. Byla jsem zamčená a v tom okamžiku nejistoty a strachu jsem nevěděla, co mám dělat. Instinktivně jsem začala troubit, jako by to mohlo nějak pomoci. Troubení jen přitáhlo více pozornosti a já jsem se cítila ještě více ztrapněná. Bylo to strašné a mě bylo hrozné horko.

V panice jsem se snažila otevřít dveře, ale ruce se mi třásly natolik, že jsem nemohla najít správné tlačítko. No, ty dveře opravdu nefungovaly a byly zablokované. Nakonec mi přišel na pomoc ochotný kolemjdoucí, který zaslechl troubení a viděl mou bezmoc. Pomohl mi vymanit se z auta a ukázal mi, jak správně zařadit zpátečku. Byla jsem mu nesmírně vděčná, ale zároveň jsem si uvědomila, jak důležité je zůstat klidná a soustředěná, i když se situace vymkne kontrole. Auto bylo v pořádku, ale já jsem byla naprosto ztrapněná a ponížená.

Zdroje: autorský text a vyprávění Viki

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz