Hlavní obsah
Názory a úvahy

Bez aplikace slevu nedostanete: Nová obchodní taktika prodejců, kterou odnáší hlavně důchodci

Foto: Pixabay/Public domain

Slevové kartičky jsou prima věc. Ale v posledních letech obchody upoští od jejich plastových verzí a vše směřují do svých mobilních aplikací. To je velmi výhodná věc pro mladé lidi, ale senioři na tom výrazně tratí.

Článek

Slevové kartičky jsou opravdu skvělá věc. Nejenže se zapíšete do členství daného obchodu, ale zároveň můžete získat různé slevy a narozeninové dárky. Každý obchod má svou kartičku a naše peněženky jsme téměř neudržely v ruce, protože se nám tyto plasty začaly hromadit. V posledních letech však většina obchodů přešla na novou prodejní taktiku, čímž ale omezuje mnoho lidí. Nejvíce však seniory.

Máte naší aplikaci?

Je tomu asi rok, co se v nejmenovaném obchodě začaly paní pokladní dotazovat svých zákazníků na to, zda mají staženou jejich aplikaci. Pokud člověk řekl, že nemá, ihned mu jí mile nabídly a zároveň předaly info letáček, ve kterém bylo uvedeno, jaké výhody můžeme následně čerpat. Vypadá to opravdu lákavě a navíc nám nepřibyde žádný plast v peněžence. Na své vlastní aplikace poslední dobou přechází mnoho hypermarketů, které se snaží nalákat své klienty na jejich stažení. Kromě toho, že v této aplikaci máte svou klubovou kartičku, můžete získat i jisté výhody. Například scanovat zboží přímo do aplikace, nebo si zaznamenávat svůj nákupní seznam.

Nejvíce to odnáší senioři

Bohužel zde existuje i stinná stránka těchto výhod. Například senioři a staří lidé nemají možnost si aplikaci daného řetězce stáhnout, poněvadž nemají chytrý telefon ani internet v mobilu. A tito lidé tak za zboží mnohdy zaplatí o několik procent navíc. Kdyby totiž měli danou aplikaci, získali by slevy na různé výrobky. Nejmenovaný obchodní řetězec například svým zákazníkům v aplikaci nabídne výraznou slevu na květák nebo máslo. Pokud máme aplikaci, získáme slevu 20 korun. Kdo aplikaci nemá, žádnou slevu nedostane, a zaplatí tak plnou cenu.

Foto: Blogerka Terka

Sleva, kterou získají jen ti zákazníci, kteří mají věrností aplikaci ve svém chytrém telefonu.

Další nevýhodou pro lidi, kteří nemají stažené zákaznické aplikace, je neinformovanost o slevách. Většina obchodních řetězců totiž začala využívat své aplikace především k tomu, aby v nich mohla prezentovat své týdenní slevové letáky. Lidé tak do svých poštovních schránek dostávají čím dál tím méně prospektů a následně neví, co je kde v akci. A zde znovu tratí především senioři, kteří tak ztrácejí přehled o tom, kde by se dalo ušetřit.

Řešení není žádné

Bohužel obchodní řetězce jdou z dobou a možnosti pro své zákazníky se snaží posouvat směrem dopředu. Na ty, kteří nemají tu možnost vlastnit chytrý telefon a nemají doma internet, však nemyslí. Proto se staří lidé stávají závislí především na svých dětech a vnoučatech a věří, že jedině tak ušetří pár korun. Protože bez aplikace nedostanou slevu a na nákupu přeplatí o více než 500 korun. A to jen proto, že neumí s moderními technologiemi a nemají možnost využít všech členských slev.

Zdroje: Autorský text, názor autora

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz