Článek
Slevové kartičky jsou opravdu skvělá věc. Nejenže se zapíšete do členství daného obchodu, ale zároveň můžete získat různé slevy a narozeninové dárky. Každý obchod má svou kartičku a naše peněženky jsme téměř neudržely v ruce, protože se nám tyto plasty začaly hromadit. V posledních letech však většina obchodů přešla na novou prodejní taktiku, čímž ale omezuje mnoho lidí. Nejvíce však seniory.
Máte naší aplikaci?
Je tomu asi rok, co se v nejmenovaném obchodě začaly paní pokladní dotazovat svých zákazníků na to, zda mají staženou jejich aplikaci. Pokud člověk řekl, že nemá, ihned mu jí mile nabídly a zároveň předaly info letáček, ve kterém bylo uvedeno, jaké výhody můžeme následně čerpat. Vypadá to opravdu lákavě a navíc nám nepřibyde žádný plast v peněžence. Na své vlastní aplikace poslední dobou přechází mnoho hypermarketů, které se snaží nalákat své klienty na jejich stažení. Kromě toho, že v této aplikaci máte svou klubovou kartičku, můžete získat i jisté výhody. Například scanovat zboží přímo do aplikace, nebo si zaznamenávat svůj nákupní seznam.
Nejvíce to odnáší senioři
Bohužel zde existuje i stinná stránka těchto výhod. Například senioři a staří lidé nemají možnost si aplikaci daného řetězce stáhnout, poněvadž nemají chytrý telefon ani internet v mobilu. A tito lidé tak za zboží mnohdy zaplatí o několik procent navíc. Kdyby totiž měli danou aplikaci, získali by slevy na různé výrobky. Nejmenovaný obchodní řetězec například svým zákazníkům v aplikaci nabídne výraznou slevu na květák nebo máslo. Pokud máme aplikaci, získáme slevu 20 korun. Kdo aplikaci nemá, žádnou slevu nedostane, a zaplatí tak plnou cenu.
Další nevýhodou pro lidi, kteří nemají stažené zákaznické aplikace, je neinformovanost o slevách. Většina obchodních řetězců totiž začala využívat své aplikace především k tomu, aby v nich mohla prezentovat své týdenní slevové letáky. Lidé tak do svých poštovních schránek dostávají čím dál tím méně prospektů a následně neví, co je kde v akci. A zde znovu tratí především senioři, kteří tak ztrácejí přehled o tom, kde by se dalo ušetřit.
Řešení není žádné
Bohužel obchodní řetězce jdou z dobou a možnosti pro své zákazníky se snaží posouvat směrem dopředu. Na ty, kteří nemají tu možnost vlastnit chytrý telefon a nemají doma internet, však nemyslí. Proto se staří lidé stávají závislí především na svých dětech a vnoučatech a věří, že jedině tak ušetří pár korun. Protože bez aplikace nedostanou slevu a na nákupu přeplatí o více než 500 korun. A to jen proto, že neumí s moderními technologiemi a nemají možnost využít všech členských slev.
Zdroje: Autorský text, názor autora