Článek
Nerada si někde veřejně stěžuji, ale o svůj příběh bych se ráda podělila. Vše totiž začalo úplně nevinnou cestou do pražské zoologické zahrady. Dle platného ceníku a mobilní aplikace MŮJ VLAK nás cesta z Kolína do Prahy měla vyjít na 200 korun. S partnerem totiž používáme slevový průkaz IN 25. V den, kdy jsme se vydali na naši rodinnou cestu, byla přepážka českých drah uzavřena z důvodu technických problémů. Lístky si dle sdělení na ceduli máme zakoupit přímo ve vlaku. A to jsme tedy učinili.
Průvodčí arogantní a neochotný
Když přišel průvodčí, řekli jsme mu, že si potřebujeme zakoupit lístek, protože přepážka v Kolíně je uzavřena. Průvodčí nám doslova řekl, ať si takové výmluvy necháme pro sebe, že by bylo lepší příště vyrazit na vlak dříve, abychom si lístek koupili. Myslela jsem, že špatně slyším, a tak jsem průvodčímu řekla, že jsme na nádraží byli cca o 30 minut dříve. Bohužel byla naše velká chyba, že jsme si hlášení na pobočce nevyfotili, ale napadlo by vás někdy, že to budete muset osobně dokazovat?
Řekla jsem tedy průvodčímu, ať na pobočku zavolá a případně si ověří informace, že si nic nevymýšlíme. Odvětil, že on nikam volat nebude a začal inkasovat. Dostali jsme k tomu všemu 100% přirážku. Když jsme mu řekli, že oba používáme slevový průkaz IN25 řekl, že to nám akceptovat nemůže, protože lístek kupujeme ve vlaku. Tím celou věc požadoval za uzavřenou, my zaplatili jízdenky a naštvaně jsme pokračovali do cílové stanice.
Výlet se moc nepovedl
Tak jsme tedy za dvě jízdenky Kolín - Praha a zpět zaplatili místo 500 korun pro dvě osoby 1992 korun. Když jsme ještě ten den večer napsali na České dráhy stížnost, bylo nám druhý den řečeno, že průvodčí musí vědět, jaká jsou aktuální dopravní a železniční omezení a jaké slevové výhody mohou cestující čerpat. Považovali to tedy za vyřešené. Jenže průvodčí nejenže nám neuznal zákaznickou slevu, ale nevěřil nám ani uzavření přepážky na kolínském nádraží.
A tím se nám celý výlet pořádně prodražil a my jsme už dále neměli chuť v naší cestě pokračovat. Peníze, které jsme měli na vstup do ZOO, jsme museli investovat do nějaké neoprávněné pokuty, a tudíž nám nezbylo už nic na vstupné. Když už jsme ale zaplatili za jízdenky 2000 korun, rozhodli jsme se alespoň pro klidnou procházku po Praze. Při naší zpáteční cestě domů, ze zajímavosti jsme se jiné průvodčí zeptali, jak to s těmi slevami je. Ona nám řekla, že ví o uzavřené přepážce v Kolíně a zároveň, že máme nárok na slevu i při zakoupení jízdenky ve vlaku. Dodala, že je velmi pravděpodobné, že se průvodčí teprve zaučoval a ještě všechno nezná.
Zdroj: Autorský text