Hlavní obsah
Lidé a společnost

Pokladní jsou vždy první na ráně: Vztek si na nich vybíjí arogantní zákazníci

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay/Public domain

Zažil to snad někdy každý z nás. Jdete do obchodu, nakoupíte si zboží a jdete zaplatit k pokladně. A zde nastává mnohokrát kámen úrazu, protože když se vám něco nelíbí, je to zrovna pokladní, které to řeknete.

Článek

Davy nervózních lidí

Před Vánocemi atmosféra houstne. Lidé začínají pomalu shánět své vánoční dárky, začínají přípravy na svátek zesnulých a Halloween a lidé chtějí, aby na ně zůstalo jen to nejlepší. Proto se o víkendech začínají obchodní centra plnit zákazníky, kteří mají volný čas a rozhodli se ho trávit právě na nákupech. Všichni mají svůj cíl jasný. Jít do obchodu, nakoupit co chtějí a spokojeně odejít domů. Když však jejich plán naruší jakákoliv situace, která nebyla na jejich itineráři, dojde k velkému problému. Tito lidé začínají být naštvaní, protivní a svůj vztek potřebují vyventilovat na nejbližší osobu, která jim přijde pod ruku. Toho jsem také sama byla svědkem a přemýšlela jsem, co by se v takové situaci dalo zlepšit.

Nefunkční platební terminál

Představte si situaci, že jdete do svého oblíbeného obchodu. Nenosíte u sebe hotovost, takže spoléháte na platební karty. V dnešní době to není nic výjimečného, naopak podle průzkumů mnoho lidí přešlo na tuto digitální platbu. Ať už se jedná o plastovou platební kartu, nebo na platební kartu v telefonu či chytrých hodinkách. Jenže, co když vám pokladní oznámí, že je možné platit pouze hotově, protože nefunguje terminál? Normální člověk to asi přijme s klidem a pokud o své vybrané produkty má velký zájem, dojde si do nejbližšího bankomatu vybrat. Těch je také v obchodních centrech dostatek.

Foto: Blogerka Terka

U pokladny se nacházelo jasné a zřetelné upozornění na to, že nelze používat platební karty.

Lidé, kteří však rádi vybíjí svou zlost na druhých, si na této nebohé pokladní opravdu smlsnou. Byla jsem toho při dnešním nákupu svědkem, kdy jistý pán nakoupil pár drobností pro své ratolesti. Když se chystal platit svým telefonem, pokladní ho slušně upozornila na to, že nefunguje platba kartou, což měla také před pokladnou řádně vyznačeno. Následně zákazníka poprosila o hotovost, kterou však neměl. A konflikt byl na světě.

Zoufalá pokladní vs. arogantní zákazník

Pokladní se zákazníkovi ještě jednou omluvila, ale to muž odmítl akceptovat. Začal na paní na kase opravdu nepěkně křičet, nadával jí do všech možných zvířátek a lidských tělesných otvorů, až to skončilo tak, že po ní vybrané výrobky hodil, bouchl do pokladního pultu a odešel. Paní pokladní skončila vyklepaná za svým pracovním pultem, až to došlo do takového stavu, že nebyla schopna obsloužit další zákazníky. Její kolegyně pohotově zaskočila a pokračovala ve stejném scénáři s omluvami, že platební terminál nefunguje. Pokladní mi bylo vskutku líto a proto jsem si také uvědomila, jak velký problém mohou takoví arogantní lidé pro bezbranné ženy představovat.

Dal by se celý konflikt vyřešit jinak? Jistěže dal, stačilo by jednoduše zboží odložit a jít si vybrat hotovost, nebo ho v obchodě ponechat, poděkovat a odejít. A myslet si své. Určitě není správné, abychom na prodavačky křičeli, když se nám něco nelíbí. Myslím si, že ani jim není příjemné lidem oznamovat, že něco nemají, něco nefunguje případně proč tomu tak je. Všichni bychom si měli uvědomit, že pokladní mnohdy pracují dvanáctihodinové směny a jsou tam proto, abychom si my mohli nakoupit to, co zrovna potřebujeme. Proč to těmto lidem za pultem znepříjemňovat jen proto, že jsme se špatně vyspali? Nebylo by v tom případě lepší zůstat doma?

Anketa

Jak byste reagovali v takové situaci vy?
Šel bych si vybrat hotovost.
57,6 %
Zboží bych nezakoupil a odešel bych.
40,7 %
Určitě bych pokladní vynadal.
1,7 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 59 čtenářů.

Zdroje: Autorský text

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz