Hlavní obsah
Názory a úvahy

Realita samoobslužných pokladen: Fronty, pomalí prodavači a důchodci, kteří je neznalostí zablokují

Foto: Pixabay/Public domain

Samoobslužné pokladny všichni milujeme. Když spěcháme, pomohou nám urychlit nákup. To jen do chvíle než se vytvoří dlouhé fronty, které způsobí lidé, kteří praktikují šnečí tempo.

Článek

Samoobslužné pokladny. Dnes již samozřejmost, kterou vyhledáváme téměř v každém hypermarketu nebo supermarketu. Pokladny, na kterých se zákazníci mohou obsloužit sami, pokud mají jen pár kusů zboží a spěchají. Za jejich vznik je vděčný téměř každý z nás. A určitě jsme je všichni alespoň jedenkrát za život využili. Spěcháte do školy, nebo do práce, máte zakoupené pití a svačinu, ale nechcete čekat dlouhé fronty u klasických pásových pokladen. Jdete na samoobslužnou kasu, zboží namarkujete, zaplatíte a odcházíte. Vše otázka pěti minut. Ale má to i své stinné stránky.

Fronty a ucpané pokladny

Samoobslužná zóna vznikla proto, aby došlo k odbavení zákazníků mnohem rychleji. Na pokladnách bývá upozornění, že zde lidé mohou zaplatit max. 10 kusů zboží. Někteří zřejmě neumí počítat a na tyto kasy přijíždí s leckdy plnými vozíky, které přetékají na všechny strany. Pokladní jim nic neřekne a lidé si tak v klidu markují svůj velký nákup. Když se těchto lidí sejde několik najednou, stane se vám, že ani na samoobslužné pokladně nebudete rychle odbavení. Tak si tedy vystojíte několik minut ve frontě, abyste si mohli zaplatit svou svačinu.

Zpomalení zaměstnanci

Snad ještě horší než zákazníci, kteří nedodržují pravidla, jsou pomalí pokladní, kteří na těchto samoobslužných zónách dávají pozor na to, aby zákazníci své zboží účtovali tak, jak mají. Když se vám stane, že je váš nákup vybrán pro náhodnou kontrolu, musíte počkat než pokladní přijde a nákup vám zkontroluje. O to větší dobrodružství nastane, když jste k namátkové kontrole vybráni s nákupem tří položek, mezi nimiž nalezneme colu, rohlík a šunku. Na pokladní jsem několikrát i zamávala, ale na kontrolu tří položek jsem čekala pět minut. Před tím se pokladní musela napít, popovídat si s kolegyní a pak neznámo kam odejít.

Důchodci, kteří zablokují poklady

Další, stejně zdržující skupinou jsou důchodci, kteří s počítačovou technikou ve většině případů neumí, ale stejně na samoobslužné zóny jdou. Následně samostatně zboží ani nenamarkují a ostatní jim musí pomáhat, čímž se zablokuje plynulý chod těchto pokladen. Ačkoliv chápu, že každý chce zkusit něco nového, nemusel by to dělat v době největší špičky, kdy lidé spěchají do práce a nemají čas čekat na to, až se někdo uráčí zaplatit svůj nákup. Řešení takové situace je bezradné, jediné, co nám zbývá, je obrnit se velkou dávkou trpělivosti a počkat, až si někteří zákazníci, kteří očividně mají času dost, zaplatí svůj nákup.

Zdroj: Autorský text

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz